Profesioniştii din domeniul medical şi farmaceutic spun că principalele instrumente pe care le utilizează în vederea propriei perfecţionări sunt evenimentele ştiinţifice şi cursurile online de specialitate, rezultă din cercetarea „Fii partenerul nostru pentru îmbunătăţirea serviciilor!”.


Studiul a fost realizat de MedicHub Media, în perioada 29 septembrie – 2 noiembrie 2022, iar la chestionar au răspuns 1.472 de profesionişti din domeniul sănătăţii. Scopul cercetării este acela de a avea o imagine cât mai exactă asupra celor mai des utilizate instrumente pentru formarea/dezvoltarea profesională a medicilor, farmaciştilor, asistenţilor medicali şi de farmacie.

În introducerea chestionarului, intervievaţii au fost întrebaţi cum caracterizează profesia pe care o practică şi care este motivul principal pentru care au ales-o.

Astfel, 58% dintre participanţi au răspuns că profesia pe care o practică poate fi caracterizată prin cuvântul „profesionalism”. Aceştia au fost urmaţi de cei care au ales „provocare” (26%), de cei care au spus „progres” (9%) şi de cei care au ales „informaţie” (7%). Referitor la motivul principal pentru care au ales această profesie, 79% au răspuns: „pentru a ajuta oamenii”, 13% pentru „provocarea intelectuală”, 3% „din lipsa altor opţiuni viabile”, 2% „pentru statut” şi 2% din „alte motive”.

La întrebarea „Cum vă ajută tehnologia în practicarea meseriei dumneavoastră?”, 46% au răspuns că tehnologia îi ajută pentru participarea la cursuri şi evenimente medicale, 40% pentru a se documenta, 13% pentru a practica telemedicina şi 2% au ales „altele”.

Întrebaţi fiind cum acumulează punctele EMC/EFC, cei mai mulţi dintre respondenţi (1.259) au spus că acumulează punctele de educaţie medicală/farmaceutică continuă prin participarea la cursuri, 1.147 – în urma participării la evenimente ştiinţifice, 560 – prin abonarea la reviste ştiinţifice/publicarea de articole în reviste ştiinţifice, 254 – în cadrul comunităţilor online, 151 – prin publicarea de cărţi de specialitate, 148 – prin utilizarea aplicaţiilor pentru mobil şi 7 – din alte surse.

puncte emc
Cei mai mulţi dintre participanţii la chestionar au spus că acumulează creditele de educaţie medicală/ farmaceutică prin participarea la  cursuri online de specialitate şi la evenimente ştiinţifice
 

De asemenea, 60% dintre cei intervievaţi au spus că intră în grupurile de discuţii de specialitate online atunci când au nevoie, 17% intră săptămânal, 12% lunar, 9% zilnic şi 2% în alte circumstanţe.


Cum este percepută platforma MedicHub?

La întrebarea „Care sunt primele 3-5 cuvinte/expresii care vă vin în minte când vă gândiţi la MedicHub?”, 81,52% dintre participanţii la chestionar spun că prima expresie care le vine în minte este „platformă dedicată profesioniştilor din sănătate”. Aceştia sunt urmaţi de cei care asociază platforma MedicHub cu expresia „cursuri online dedicate cadrelor medicale” (34,44%). De asemenea, 29,21% dintre respondenţi se gândesc la „evenimente dedicate cadrelor medicale”, iar 20,31% la „articole ştiinţifice/ştiri dedicate cadrelor medicale”. Dintre cei chestionaţi, 0,33% nu au dat răspuns.   

65,69% dintre respondenţi au spus că, în principal, accesează platforma MedicHub pentru cursurile online şi pentru evenimente, 12,77% pentru a consulta calendarul evenimentelor MedicHub, 11% pentru a citi articolele ştiinţifice publicate în revistele MedicHub şi în ziarul „Viaţa Medicală”, 9,97% pentru a lectura articolele şi ştirile de pe site, iar 1% pentru „diverse”.

Întrebaţi despre când au accesat platforma www.medichub.ro ultima oară, 54,61% au spus „recent (ultima săptămână)”, 26,97% „în ultima lună”, 11,61% „în ultimele 6 luni”, iar 5,42% au răspuns că nu îşi amintesc.

În privinţa scopului pentru care au intrat ultima oară pe www.medichub.ro, 37,83% au răspuns „pentru a mă înregistra la un eveniment organizat de MedicHub”, 31,72% „pentru a urma un curs”, 18,27% „pentru a consulta calendarul evenimentelor MedicHub”, 7,81% „pentru a citi articole ştiinţifice publicate în revistele de specialitate”, 2,64% „pentru a citi ştirile la zi” şi 1,68% „pentru a-mi face abonament la o revistă ştiinţifică”.

 

De ce ar recomanda platforma MedicHub unui coleg?

La întrebarea „Ce apreciaţi la platforma MedicHub?”, 57% dintre persoanele chestionate au spus că apreciază faptul că oferă informaţii medicale de calitate, 18% faptul că are un conţinut formativ şi informativ, 13% pentru că este bine structurată şi 12% pentru că oferă o navigare uşoară.

Referitor la motivele pentru care ar recomanda platforma MedicHub unui coleg, 30,84% au răspuns „pentru că este un instrument bun de lucru pentru cadrele medicale”, 30,29%  „pentru că oferă informaţii medicale de calitate”, 21,53% „pentru a mă înscrie la cursurile online”, 13,59% „pentru a mă informa asupra evenimentelor medicale organizate de MedicHub”, 1,01% ”pentru a mă abona la o revistă ştiinţifică” şi 0,67% „pentru a citi secţiunea de Ştiri”.

La întrebarea „Folosiţi, pentru informare medicală, grupurile de WhatsApp şi/sau cele de Facebook?”, 65% au răspuns afirmativ, iar 35% negativ.

 


Cum este percepută publicaţia „Viaţa Medicală”?

În ceea ce priveşte publicaţia „Viaţa Medicală”, la întrebarea „Cât de des accesaţi site-ul viata-medicala.ro?”, 39,74% dintre intervievaţi au răspuns că îl accesează atunci când au nevoie de informaţii despre un anume subiect medical, 24,66% au spus că nu îl accesează, 23,43% îl accesează cel puţin o dată pe lună, 6,65% îl accesează pentru a căuta posturi medicale, iar 5,50% au spus că nu cunosc site-ul.

La capitolul ce şi-ar dori să citească pe site-ul www.viata-medicala.ro, 55,29% au răspuns „articole de specialitate”, 44,22% „articole de actualitate”, 12,02% „interviuri cu personalităţi şi articole de opinie”, iar 11,41% „articole de stil de viaţă”.

În ceea ce priveşte exprimarea din articolele publicate pe site-ul viata-medicala.ro, 51% dintre intervievaţi spun că limbajul este specific profesioniştilor din domeniul medical, iar 49% spun că limbajul este accesibil şi persoanelor fără pregătire medicală.
 

Despre MEDICHUB MEDIA

MedicHub Media este o companie de comunicare medicală care acţionează ca un integrator în lumea medicală pentru furnizarea de informaţii şi educaţie medicală continuă. Metodele de comunicare sunt diverse şi includ editare de ziare şi reviste ştiinţifice, evenimente medicale ştiinţifice, comunicare digitală, E-learning, E-mailing, telemarketing, precum şi o platformă de intermediere a comunicării, cu peste 65.000 de contacte active. Viziunea MedicHub Media este să conecteze lumea medicală într-o reţea online funcţională şi să devină punctul de întâlnire al tuturor profesioniştilor din sănătate din România, să-i ajute să se perfecţioneze, să-şi cultive pasiunea profesională şi să câştige timp. Mai multe detalii puteţi găsi pe www.medichub.ro.
 

Despre VIAŢA MEDICALĂ

Săptămânalul comunităţii medicale din România, „Viaţa Medicală”, publicaţie cu notorietate în lumea medicală, lansată la sfârşitul anului 1989, este un mijloc important de comunicare ce furnizează informaţii de actualitate relevante pentru profesioniştii din domeniul medical. „Istoria” acestor ani poate fi regăsită în colecţiile tuturor numerelor de ziar apărute până în prezent şi care se află în marile biblioteci naţionale, acolo unde sunt depuse şi „Caietele Vieţii Medicale”. În 2017, „Viaţa Medicală” a intrat în structura grupului de presa MedicHub Media, iar, în 2020, a fost lansată varianta online a săptămânalului: viata-medicala.ro.




Medic