Autoritatea de sănătate publică (NHS) din Marea Britanie şi-a unit forţele cu YouTube şi lansează o campanie de contracarare a îndoielilor privind vaccinarea, în rândul generaţiilor mai tinere.


În Marea Britanie au fost vaccinaţi peste 36 de milioane de cetăţeni (53% din populaţie) cu cel puţin o doză din serul anti-COVID. O campanie recentă, intitulată „Let’s Not Go Back” doreşte să ofere informaţie credibilă tinerilor, pentru a-i pregăti pentru viitoarele sesiuni de imunizare, arată Euronews.

Campania-pilot subliniază importanţa vaccinării prin intermediul videoclipurilor, panourilor publicitare şi reclamelor din staţiile de autobuz. Acţiunea a fost impulsionată de datele recente de la Oficiul Naţional de Statistică din Marea Britanie (ONS), care arată că rata de scepticism privind vaccinarea este mai mare în rândul tinerilor (13%, pentru cei de 16-29 de ani) şi la un nivel dublu faţă de media naţională de 7%.

Statisticile furnizate de canalul YouTube arată că 98% din tinerii de 18-34 de ani folosesc această platformă lună de lună.

Analiştii Euronews arată însă că şi YouTube s-a numărat printre reţelele sociale care a permis răspândirea informaţiilor false despre vaccinare. Aceastea au început să fie interzise pe platformă abia din octombrie 2020. De atunci, au fost şterse 30.000 de materiale video despre imunizare şi peste 800.000 de filmuleţe cu informaţii înşelătoare sau periculoase despre pandemie.



Pediatru