Din aceeași categorie
FreshBlood este o organizaţie nonguvernamentală care susţine inovaţia în sănătate, prin faptul că reuşeşte să conecteze şi să „împrietenească” inovatorii cu oamenii-cheie şi resursele de care au nevoie, oferindu-le inovatorilor feedback şi mentorat.
Un astfel de program din portofoliul ONG-ului FreshBlood este Hubvantage. Despre beneficiile programului acesta am stat de vorbă ieri cu Adriana Dunca, head of projects în cadrul FreshBlood, care a venit la Bucureşti special pentru evenimentul de prezentare a hărţii start-upurilor din HealthTech, din România şi Republica Moldova.
Prin intermediul programului Hubvantage „Am reuşit să oferim mentorat specific pentru nevoile start-upurilor. Pe lângă acest lucru, anul trecut ne-am dat seama că ei [inovatorii] au foarte mare nevoie, pe lângă mentori, de contacte de la key people, adică stakeholderi relevanţi din domeniul sănătăţii. Multe start-upuri ajung la un nivel unde au nevoie de legături – ori în spitale, ori în diferite instituţii – ori de la cineva mai avansat, iar aceşti key people nu sunt tot timpul în programul nostru de mentorat, dar au 20 de minute sau o oră ca să ofere start-upurilor ajutor specific”, ne-a declarat Adriana Dunca.
În opinia sa, start-upurile care se înscriu în programul Hubvantage au numeroase beneficii:
„Noi am reuşit să construim o comunitate de oameni care ajută oameni. Spuneam astăzi că în spatele fiecărui fondator de start-up este, de fapt, o persoană care pleacă de la o problemă personală. Sau de la o problemă care are o miză personală”.
Condiţii pentru a vă înscrie în Hubvantage
Start-upurile din domeniul Sănătăţii care vor să se înscrie în programul Hubvantage trebuie să fie early stage, să aibă până în trei ani de existenţă, a explicat Adriana Dunca:
„În fiecare an publicăm criteriile de eligibilitate pe pagina dedicată programului Hubvantage: freshblood.ro/hubvantage. Ne dorim să lansăm programul Hubvantage 2025, cel mai probabil, la începutul lunii martie. În general, până acum, criteriile au fost: start-upul să aibă cel puţin doi fondatori; să fie cu focus pe MedTech sau Digital Health, start-upul să aibă minim un an experienţă. În rest, oamenii să fie deschişi, să vrea să colaboreze. Noi îi aşteptăm cu drag!”.