Inserm – Institutul naţional francez al sănătăţii şi cercetării medicale – a publicat în revista „Diabetes” rezultatele unei cercetări care propune o nouă abordare terapeutică în diabetul de tip 2. O nouă familie de medicamente ar putea revoluţiona tratamentul, acţionând asupra problemei de fond.

În lume, peste 500 de milioane de persoane suferă de diabet de tip 2 – însă profesioniştii din sănătate acţionează nu asupra mecanismului biologic care declanşează boala, ci doar asupra consecinţelor ei, notează publicaţia Top Santé.

În prezent, efectele diabetului sunt contracarate prin controlul glicemiei, ca urmare a tratamentului medicamentos.

Inserm – Institutul naţional francez al sănătăţii şi cercetării medicale – a publicat în revista „Diabetes” rezultatele unei cercetări care propune o nouă pistă tereapeutică.

Ideea ar fi să nu se mai acţioneze asupra absorbţiei glucozei prin controlul ei, ci prin restabilirea nivelului ei „în adipocitele bolnave, ceea ce are drept consecinţă tratarea rezistenţei la insulină, cu efecte benefice asupra întregului organism”, subliniază cercetătorii Inserm.

Pentru a ajunge la acestă concluzie, cercetătorii au studiat o altă boală, sindromul Alström, al cărui mecanism antrenează un diabet de tip 2. Oamenii de ştiinţă au observat că două proteine interacţionau şi blocau adipocitele, care nu mai puteau deci absorbi glucoza, ceea ce avea drept consecinţă declanşarea diabetului.

Cercetătorii au dezvoltat o nouă familie de medicamene, numite PATAS, care restabilesc fiziologia normală a adipocitelor. Până acum, studii au fost făcute doar pe şoareci de laborator.

„Efectele sunt vizibile la animal, cu o ameliorare netă a rezistenţei la insulă şi a mai multor parametri şi comorbidităţi – respectiv, un mai bun control glicemic, o scădere a steatozei şi fibrozei ficatului”, a precizat cercetătorul Vincent Marion, de la Inserm.

Urmează studii clinice cu subiecţi umani, a adăugat el.

Farmacist