Știri

CNAS: furnizorii în contract cu casele de asigurări de sănătate pot înregistra serviciile acordate şi în modul offline

În ultimele zile, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncţionalităţi care au fost investigate şi s-au luat măsuri pentru remedierea lor. Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate. CNAS anunţă că face eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei.
05 Iulie 2023
Știri
05 Iulie 2023

CNAS: furnizorii în contract cu casele de asigurări de sănătate pot înregistra serviciile acordate şi în modul offline

În ultimele zile, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncţionalităţi care au fost investigate şi s-au luat măsuri pentru remedierea lor. Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate. CNAS anunţă că face eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei.


Sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. CNAS a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), se arată într-un comunicat.

„Până la implementarea proiectelor de redimensionare şi retehnologizare a întregii platforme informatice, sistemul de stocare şi prelucrare a datelor va fi extins astfel încât să putem îmbunătăţi timpii operaţionali”, se adaugă.

Furnizorilor de servicii medicale li se recomandă ca, în conformitate cu prevederile legale, până la remedierea disfuncţionalităţilor să înregistreze serviciile prestate în modul offline.

Urmează ca prin Ordin al Preşedintelui CNAS să fie stabilită procedura de raportare în PIAS a serviciilor acordate offline în această perioadă, a celor acordate offline anterior producerii disfuncţionalităţii, care aveau termen de raportare în această perioadă, precum şi a serviciilor acordate offline în luna iunie 2023 care nu au putut fi raportate în termenul legal de 72 de ore.

„Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestei situaţii. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS.
 

 

 

Ginecologia (1)

Te-ar mai putea interesa
Comunicate de presă

CNAS: valoarea punctelor per capita şi pe serviciu se menţine la acelaşi nivel

Valoarea punctelor „per capita” şi pe serviciu se menţine, în ultima parte a lui 2024, la acelaşi nivel, conform unei Hotărâri de modificare şi completare a Contractului-cadru adoptată în cursul şedinţei de guvern de astăzi, 25 septembrie. ...

Comunicate de presă

CNAS: plafonul pensiei până la care se acordă medicamente compensate cu 90% creşte la 2020 lei

Prin Ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri de protecţie socială, aprobată de Guvern, plafonul de pensie pentru care se acordă medicamente compensate cu 90% din preţul de referinţă creşte începând cu luna septembrie de la 1.830 la 2.020 ...

Comunicate de presă

CNAS: se alocă 3 miliarde de lei către bugetul FNUASS

În şedinţa executivului de ieri, 4 iulie, a fost adoptată o hotărâre prin care se alocă suma de 3 miliarde de lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului pentru suplimentarea transferurilor din bugetul de stat către bugetul ...