În ultimele zile, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncţionalităţi care au fost investigate şi s-au luat măsuri pentru remedierea lor. Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate. CNAS anunţă că face eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei.


Sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. CNAS a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), se arată într-un comunicat.

„Până la implementarea proiectelor de redimensionare şi retehnologizare a întregii platforme informatice, sistemul de stocare şi prelucrare a datelor va fi extins astfel încât să putem îmbunătăţi timpii operaţionali”, se adaugă.

Furnizorilor de servicii medicale li se recomandă ca, în conformitate cu prevederile legale, până la remedierea disfuncţionalităţilor să înregistreze serviciile prestate în modul offline.

Urmează ca prin Ordin al Preşedintelui CNAS să fie stabilită procedura de raportare în PIAS a serviciilor acordate offline în această perioadă, a celor acordate offline anterior producerii disfuncţionalităţii, care aveau termen de raportare în această perioadă, precum şi a serviciilor acordate offline în luna iunie 2023 care nu au putut fi raportate în termenul legal de 72 de ore.

„Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestei situaţii. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS.
 

 

 

Ginecologia (1)