Știri

„Fiecare pui cu lăpticul lui”: campania a dus la scăderea consumului de lapte de vacă la bebeluşii sub 1 an

Lansată în 2021 de către Asociaţia SAMAS, în parteneriat cu Institutul Naţional pentru Sănătatea Mamei şi Copilului, campania s-a adresat părinţilor cu copii cu vârsta de sub un an şi viitorilor părinţi - având în vedere datele îngrijorătoare referitoare la contextul alăptării în maternităţile COVID-19, şi, foarte important, practicile de nutriţie în rândul părinţilor, neadecvate vârstei copilului.
04 Iulie 2023
Știri
04 Iulie 2023

„Fiecare pui cu lăpticul lui”: campania a dus la scăderea consumului de lapte de vacă la bebeluşii sub 1 an

Lansată în 2021 de către Asociaţia SAMAS, în parteneriat cu Institutul Naţional pentru Sănătatea Mamei şi Copilului, campania s-a adresat părinţilor cu copii cu vârsta de sub un an şi viitorilor părinţi - având în vedere datele îngrijorătoare referitoare la contextul alăptării în maternităţile COVID-19, şi, foarte important, practicile de nutriţie în rândul părinţilor, neadecvate vârstei copilului.


Campania educaţională „Fiecare pui cu lăpticul lui” a intrat în cel de-al treilea an, şi ultimul, de implementare, se arată într-un comunicat.

La momentul lansării ei, conform datelor din studiul Kantar TNS din 2020, 25% dintre părinţii cu copii mai mici de 6 luni ofereau acestora lapte de vacă, nepotrivit pentru bebeluşi şi care le pune în pericol sănătatea.

Campania „Fiecare pui cu lăpticul lui” a contribuit la scăderea consumului de lapte de vacă la bebeluşii sub 1 an, de la 19% (2020) la 10%, conform datelor din studiul Kantar din 2022. În 2022, procentul copiilor cu vârstă de 0-6 luni care consumă lapte de vacă s-a redus la 5% (vs 22% in 2020).

Campania de informare continuă şi în 2023, mesajul principal fiind legat de faptul că laptele de origine animală consumat la o vârstă fragedă, sub un an, pune în pericol sănătatea şi dezvoltarea copilului.

„Hrănirea copilului sub un an cu lapte de vacă sau de altă provenienţă animală poate provoca deficienţe în aportul de substanţe nutritive de bază. Laptele de vacă are un conţinut prea mare de proteine şi sodiu, suprasolicitând rinichii imaturi ai bebeluşului şi sistemul lui digestiv, şi este, în acelaşi timp, sărac în minerale şi vitamine esenţiale pentru bebeluş. În plus, excesul de acizi graşi saturaţi din laptele de vacă, bivoliţă, măgăriţă sau capră, poate determina pe termen lung apariţia bolilor de inimă, a diabetului şi obezităţii”, a declarat dr. Diana Voican, medic specialist pediatru.

Cea mai bună hrană pentru bebeluş este laptele matern, întrucât este sigur şi-i oferă acestuia toţi nutrienţii de care are nevoie pentru a se dezvolta armonios şi a creşte sănătos. Asociaţia SAMAS susţine alăptarea exclusivă până la 6 luni, şi în paralel cu diversificarea, până la vârsta de 2 ani ai copilului, conform recomandărilor Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.

Încă de la înfiinţare, Asociaţia SAMAS, prin activitatea educatorilor perinatali SAMAS şi prin campaniile de educaţie şi promovare a alăptării, a contribuit la creşterea ratei de alăptare exclusive pâna la 6 luni, care, conform studiului de mai sus a ajuns la 38% in 2022, se mai arată în comunicat.




Ginecologia (1)

campanie educationalaasociatia samasconsum lapte de vacascadere la sugari
Te-ar mai putea interesa
Știri

Pictură murală la Spitalul Clinic „Nicolae Malaxa”, cu ocazia Săptămânii Mondiale a Alăptării

„Săptămâna Mondială a Alăptării” (1-7 august) a fost marcată la Spitalul Clinic „Nicolae Malaxa” prin inaugurarea unei picturi murale de mari dimensiuni. dedicată promovării hrănirii la sân a copiilor....

Comunicate de presă

Pictură murală pe tema alăptării, inaugurată la Spitalul „Prof. Dr. Panait Sîrbu” Bucureşti

Pentru al doilea an consecutiv, Asociaţia SAMAS împreună cu ASSMB celebrează Săptămâna Mondială a Alăptării (1-7 august), prin artă dedicată hrănirii la sân, adusă în spaţiul unde mesajul are cel mai mare impact: la maternitate. ...

Comunicate de presă

UCB Pharma lansează „Nu te ascunde!”, o campanie educaţională de conştientizare a epilepsiei

Compania UCB Pharma demarează campania educaţională „Nu te ascunde!”, care are ca scop informarea corectă asupra înţelegerii epilepsiei şi încurajarea pacienţilor diagnosticaţi cu epilepsie să continue eforturile de administrare a tratament...