Hackathon4Health, cel mai important hackathon pe teme de sănătate din România, a avut loc weekendul acesta, la iniţiativa Johnson & Johnson România, având drept partener Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti (UMFCD), prin Centrul de Inovaţie şi e-Health (CieH) şi Asociaţia Societatea Studenţilor în Medicină din Bucureşti (SSMB).
Ajuns la cea de-a 5-a ediţie, Hackathon4Health îşi propune să accelereze progresul digital şi inovaţia în sănătate, se arată într-un comunicat.
La fel ca în anul precedent, ediţia s-a desfăşurat online, live, într-o platformă digitală special dezvoltată pentru acest eveniment. Echipele au lucrat la proiectele lor pe parcursul acestui weekend, timp în care au beneficiat şi de îndrumarea mentorilor hackathonului.
Maratonul de 48 de ore a găzduit anul acesta 101 participanţi din toată ţara, studenţi, profesionişti în domeniul sănătăţii, care şi-au folosit cunoştinţele şi creativitatea pentru a propune peste 20 soluţii digitale.
Cei 40 de mentori, experţi şi profesionişti în domeniul sănătăţii, academic, IT&C, antreprenorial, membrii asociaţiilor de pacienţi şi reprezentanţi ai autorităţilor din România au ghidat echipele participante.
Cele trei echipe câştigătoare, formate, în total, din 13 participanţi, sunt următoarele:
- CLINIX – cu o aplicaţie ce depistează interacţiunile între medicamente;
- I’M FINE – cu o platformă în domeniul sănătăţii mintale;
- ONCOGENTIx – cu o aplicaţie dedicată managementului bolilor genetice oncologice.
„Hackathon4Health 2021 a fost o imensă oportunitate şi un prilej de întâlnire între pasionaţi de sănătate, medicină, tehnologie şi eHealth, în general, şi reprezentanţi ai autorităţilor, profesionişti din domeniul sănătăţii, antreprenori, mediul academic şi reprezentanţii asociaţiilor de pacienţi, cu obiectivul de a dezvolta soluţii digitale în beneficiul pacienţilor şi sistemului de sănătate. (...) Soluţiile prezentate în acest sfârşit de săptămână au potenţialul de a aduce o valoare reală pacienţilor şi de a pune în mişcare schimbări constructive”, a declarat Sévan Kaloustian, Managing Director al Janssen, companiile farmaceutice ale Johnson & Johnson în România.
Proiectele şi echipele câştigătoare au fost selectate în baza următoarelor criterii:
- Minimum Viable Product (MVP) – evaluarea a ceea ce echipa a reuşit să creeze în cele două zile de hackathon, respectiv demonstrarea competenţelor tehnice ale soluţiei;
- Inovaţie – din perspectiva implementării şi a nevoii pe care proiectul o adresează;
- Fezabilitate – posibilitatea reală de a dezvolta cât mai aproape de o versiune finală şi viabilă, având la dispoziţie 10.000 de dolari finanţare şi sesiuni de mentorat;
- Impactul potenţial al proiectului asupra sănătăţii populaţiei, în România şi la nivel global;
- Scalabilitatea soluţiei – din perspectiva tehnologică şi metodologică, a funcţionalităţii şi adaptabilităţii şi a potenţialul de utilizare în diferite condiţii de piaţă;
- Coeziunea echipei ;
- Aptitudini business ale echipei;
- Încadrare în temele editiei.
„În fiecare an ne bucurăm de numărul mare de participanţi şi de proiectele înscrise în competiţie, precum şi de sprijinul mentorilor, al specialiştilor din diferite arii de expertiză din domeniul medicinei şi al tehnologiei. Interesul tinerilor noştri pentru dezvoltarea domeniului şi pentru digitalizare este mare şi credem că ei sunt vectorul unei schimbări pozitive în tehnologizarea sistemelor sanitare, în creşterea ariei cercetării ştiinţifice medicale, şi în sprijinirea pacienţilor cu platforme actuale şi practice pentru a creşte calitatea actului medical”, a spus declară rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti, prof. dr. Viorel Jinga.
Fiecare dintre echipele câştigătoare va primi o finanţare pre-seed în valoare de 10.000 de dolari din partea Johnson & Johnson România şi mentorat pe durata a 6 luni posteveniment, din partea Johnson & Johnson România şi a Centrului de Inovaţie şi e-Health din cadrul UMFCD, pentru dezvoltarea şi implementarea soluţiilor propuse în cadrul concursului.
Membrii juriului au fost conf. dr. Diana Loreta Păun, consilier prezidenţial - Departamentul de Sănătate Publică, Administraţia Prezidenţială a României; Georgiana Coşoveanu, Senior Manager, Governmental & Corporate Affairs - Johnson & Johnson România; şef lucrări dr. Ştefan Busnatu, prodecan - Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti, coordonator al Centrului de Inovaţie şi e-Health; Ciprian Păltineanu, Angel Investor şi Cornel Amariei, CEO şi Fondator LUMEN – Empowering the Blind.
Partenerii strategici ai evenimentului au fost Ambasada Statelor Unite ale Americii în România şi Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România).