Știri

Linie telefonică de suport psihologic pentru personalul medical afectat de pandemie

Personalul medical supus condiţiilor de stres sau oricine persoană care se confruntă cu presiunea cauzată de pandemie beneficiază de servicii gratuite de sprijin psihologic, la linia telefonică 021 9081, cu tarif normal. Proiectul este coordonat de Ministerul Sănătăţii.
06 Aprilie 2021
Știri
06 Aprilie 2021

Linie telefonică de suport psihologic pentru personalul medical afectat de pandemie

Personalul medical supus condiţiilor de stres sau oricine persoană care se confruntă cu presiunea cauzată de pandemie beneficiază de servicii gratuite de sprijin psihologic, la linia telefonică 021 9081, cu tarif normal. Proiectul este coordonat de Ministerul Sănătăţii.


Peste 40 de psihoterapeuţi voluntari sunt implicaţi în proiectul demarat şi coordonat de Ministerul Sănătăţii, în parteneriat cu Asociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca (prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech) şi Vodafone România, se arată într-un comunicat al ministerului de resort.

Linia telefonică de sprijin psihologic 021 9081 funcţionează de luni până sâmbătă în intervalul 12.00 – 20.00 şi poate fi apelată cu tarif normal din toate reţelele telefonice. Apelurile sunt preluate de psihoterapeuţii voluntari ai APCCR printr-o centrală virtuală, numită Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România.

„A trecut mai mult de un an de când pandemia COVID-19 a dat buzna în viaţa fiecărui român. Izolarea, pierderea oamenilor dragi, problemele economice, limitările în interacţiunile sociale au avut un efect negativ asupra sănătăţii mintale a multora dintre noi. Linia de sprijin psihologic lansată astăzi este o unealtă de suport pentru orice român afectat de pandemie”, a declarat ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu.

Rectorul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, a declarat la rândul său: „Este primul demers formal şi pe scară largă pe care îl văd din din partea autorităţilor, care, în relaţie cu pandemia, se ocupă nu doar de binele medical al oamenilor, ci şi de binele lor psihologic (...). Este o schimbare majoră, în linie cu ce se întâmplă în ţările moderne la care ne raportăm”.

„Provocările, dificultăţile şi nesiguranţa asociate ultimului an sunt factori care au activat vulnerabilităţi cu impact direct asupra sănătăţii mentale a populaţiei, rata problemelor emoţionale şi comportamentale fiind în creştere în această perioadă”, a spus Anca Dobrean, preşedinte APCCR. „Impactul problemelor de sănătate mentală asupra modului în care ne desfăşurăm activităţile zilnice, asupra sănătăţii fizice şi asupra stării de bine este major. În acest context, psihoeducaţia şi suportul psihologic sunt esenţiale pentru a-i susţine pe cei în dificultate”.
„Acest proiect răspunde unei nevoi reale a societăţii şi de aceea ne-am mobilizat resursele punând, încă o dată, tehnologia în slujba binelui”, a subliniat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.


Psihiatru (2)

stres pandemielinie telefonica gratuitasuport psihologic-emotionalpersonal medical
Te-ar mai putea interesa
Știri

51% din totalul apelanților la Telefonul Vârstnicului au mărturisit că trăiesc singuri

Asistenții sociali ai liniei telefonice operează cu o bază de date de circa 1.500 de instituții și organizații

...

Știri

Ministrul Sănătăţii a anunţat majorările salariale pentru personalul medical

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a precizat că Ordonanţa de Urgenţă adoptată recent de Guvern privind majorarea salariilor de bază ale personalului medical prevede venituri mai mari cu 30% pentru asistenţii medicali şi cu 8% pentru me...

Comunicate de presă

Mesajul ministrului, de Ziua Mondială a Sănătăţii: sunt necesare investiţii, încredere şi personal medical pregătit

Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătăţii, ministrul Sănătăţii, care anul acesta este celebrată sub deviza „Sănătate pentru toţi”, prof. univ. dr. Alexandru Rafila a transmis un mesaj. El a spus că România are nevoie de un personal medical pregă...