Din aceeași categorie
Opella, divizia de medicamente fără prescripţie şi suplimente alimentare (Consumer HealthCare) a companiei Sanofi, a anunţat că a obţinut certificarea B Corp în regiunile Europa Centrală şi de Est (Polonia, Ungaria, România, Cehia, Slovacia, Ucraina).
Certificarea a fost acordată în urma unei evaluări riguroase care recunoaşte impactul pozitiv pe care divizia îl are asupra societăţilor şi mediilor în care îşi desfăşoară activitatea, se arată într-un comunicat de presă transmis redacţiei.
Certificarea B Corp pentru Opella în Europa Centrală şi de Est, regiuni în care se regăseşte un portofoliu de dispozitive medicale şi medicamente fără prescripţie medicală de încredere şi foarte apreciate de consumatori, vine în continuarea certificărilor obţinute de Opella în Italia, Germania, America Latină Hispanică şi Europa de Vest (cu excepţia Franţei) în iulie 2024.
Opella din America de Nord, care include Statele Unite şi Canada, a fost prima regiune Opella care a obţinut certificarea B Corp, în septembrie 2023.
„Suntem onoraţi să primim certificarea B Corp pentru Opella în Europa Centrală şi de Est, extinzând participarea noastră la această iniţiativă, generând, astfel, schimbări sociale şi de mediu prin practici de afaceri durabile şi responsabile. Călătoria către obţinerea certificării B Corp este o dovadă şi o expresie deopotrivă a valorilor noastre fundamentale precum transparenţa, responsabilitatea şi impactul social. Această certificare reprezintă încă un pas important în misiunea noastră de a încuraja o abordare mai responsabilă a sănătăţii atât pentru o societate mai sănătoasă, cât şi pentru o planetă mai sănătoasă”, a declarat Julie Van Ongevalle, preşedinte executiv al Opella, divizia de Consumer Healthcare a Sanofi.
„Certificarea B Corp recunoaşte şi sprijină angajamentul nostru din Europa Centrală şi de Est de a genera un impact pozitiv şi holistic, atât în interiorul, cât şi în afara organizaţiei noastre. Este un moment deosebit de emoţionant, un real motiv de bucurie şi mândrie – un moment care dovedeşte că punem sustenabilitatea la baza acţiunilor noastre. Drumul nostru merge mai departe pe măsură ce lucrăm constant la îmbunătăţirea activităţilor noastre până în cel mai mic aspect al acestora. Ne propunem să fim un motor al schimbării semnificative, inspirându-i şi pe alţi actori economici să facă acest pas curajos şi să se alăture mişcării B Corp pentru un viitor mai sigur şi mai sustenabil”, a declarat Przemek Dzierbicki, director general Europa Centrală şi de Est la Opella.
Standarde ridicate de performanţă socială şi de mediu
Certificarea B Corp este administrată de B Lab, o reţea internaţională care urmăreşte să transforme economia globală în beneficiul tuturor oamenilor, comunităţilor şi planetei.
Companiile certificate B Corp sunt recunoscute ca lideri în mişcarea globală pentru o economie incluzivă, echitabilă şi regenerativă. B Lab evaluează impactul social şi de mediu general al unei companii. Obţinerea certificării B Corp înseamnă că o companie îndeplineşte standarde ridicate de performanţă socială şi de mediu, responsabilitate şi transparenţă.
Totodată, în comunicat se menţionează că Opella a obţinut certificarea B Corp în Europa Centrală şi de Est datorită angajamentului său constant faţă de impactul social şi sustenabilitate, acest angajament incluzând:
• Alimentarea unităţilor de producţie şi aprovizionare din Polonia (Rzeszow) şi Ungaria (Veresegyhaz) cu energie electrică 100% regenerabilă din 2020, ca parte a angajamentului Opella RE100.
• Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puţin 73% între 2019 şi 2023 în ambele unităţi M&S din regiunea ECE, sprijinind ambiţia globală a companiei de a obţine o reducere de 65% a emisiilor de gaze cu efect de seră de tip 1 şi 2 până în 2025.
• Colaborarea cu furnizorii pentru a reduce amprenta asupra mediului prin adoptarea în proporţie de 99% a materialelor durabile pentru punctele de vânzare şi reducerea tipăririi cu peste 30% din anul 2021*. În plus, minimizarea amprentei de distribuţie prin optimizarea gradului de încărcare a camioanelor şi prioritizarea metodelor de livrare cu impact redus asupra mediului.
• Timp liber plătit pentru participarea la programul de voluntariat al angajaţilor pentru sprijinirea comunităţilor locale. Începând cu 2023, în Europa Centrală şi de Est compania se concentrează pe sprijinirea sănătăţii mintale a părinţilor.
• 56% dintre manageri şi 53% dintre managerii seniori se identifică ca fiind femei, sprijinind obiectivul global al companiei de a atinge paritatea de gen în poziţiile de conducere până în anul 2025.
• Angajamentul de a crea oportunităţi egale, prin acordarea unui concediu parental neutru din punctul de vedere al genului noilor părinţi, pentru a avea un copil. Compania oferă până la 14 săptămâni de concediu plătit, completând concediile parentale legale existente în ţările unde aceste concedii sunt mai scurte sau neplătite.
• Programul de beneficii „AllWell”, conceput pentru a sprijini angajaţii în patru domenii: sănătatea corpului, a minţii, a finanţelor şi cultura profesională. Programul include acces 24/7 la asistenţă pentru angajaţi, modalităţi de lucru flexibile şi un mediu de lucru favorabil.
• Crearea de oportunităţi diverse de dezvoltare a angajaţilor, inclusiv formări periodice şi învăţare aprofundată, explorarea de noi posibilităţi în proiecte pe termen scurt sau certificări recunoscute la nivel extern. Peste 90% dintre angajaţi beneficiază anual de cursuri bazate pe competenţe şi de formare interdisciplinară.
Certificarea B Corp pentru Opella din regiunile Europa Centrală şi de Est reprezintă o realizare importantă în drumul companiei către certificarea globală.
* pe baza datelor agregate din Polonia, Ungaria, România, Cehia şi Slovacia.
Florentina Ionescu