Piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a scăzut cu aproximativ 7% în trimestrul al doilea (T2) din 2017 față de primele trei luni ale anului. Conform datelor Cegedim, în ciuda acestei scăderi, vânzările aferente T2 au fost cu 19,4% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut.

Schimbări semnificative s-au înregistrat doar la nivelul categoriei de produse pentru răceală, gripă și alergii, vânzările scăzând cu 38% față de primul trimestru al anului. Cu o valoare de 132,3 milioane de lei, această categorie a pierdut considerabil din cota de piață, de la 27,4% în T1 la 18,2% în al doilea trimestru. La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a poziționat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentând o creștere în vânzări de la 50,9 milioane de lei la 63,6 milioane de lei.

„Valoarea anumitor categorii este strâns corelată cu ponderea problemelor de sănătate dintr-o arie terapeutică, însă poate fi influențată și de sezonalitate”, explică Diana Mereu, Director Executiv RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale). „Segmentul de piață reprezentat de RASCI, urmează însă o tendință generală de creștere, reflectând, pe de-o parte, atenția sporită acordată îngrijirii personale de către consumatori, cât și varietatea de produse, pe de altă parte. Totodată, această evoluție ascendentă este în linie atât cu creșterea totală a pieței farmaceutice, cât și cu creșterea economică a României”, a adăugat Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Conform datelor Cegedim, categoria Lifestyle OTC , se află în top în al doilea trimestru al anului în ceea ce privește cota de piață, de 23,2%, dar și la nivelul vânzărilor, de 168,7 milioane de lei. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale, cu o cotă de piață de 21,1%.