Știri

Piaţa de produse OTC, în ușoară scădere faţă de primele trei luni ale anului

Piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a scăzut cu aproximativ 7% în trimestrul al doilea (T2) din 2017 față de primele trei luni ale anului. Conform datelor Cegedim, în ciuda acestei scăderi, vânzările aferente T2 au fost cu 19,4% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut.
30 August 2017
Știri
30 August 2017

Piaţa de produse OTC, în ușoară scădere faţă de primele trei luni ale anului

Piața de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a scăzut cu aproximativ 7% în trimestrul al doilea (T2) din 2017 față de primele trei luni ale anului. Conform datelor Cegedim, în ciuda acestei scăderi, vânzările aferente T2 au fost cu 19,4% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut.

Schimbări semnificative s-au înregistrat doar la nivelul categoriei de produse pentru răceală, gripă și alergii, vânzările scăzând cu 38% față de primul trimestru al anului. Cu o valoare de 132,3 milioane de lei, această categorie a pierdut considerabil din cota de piață, de la 27,4% în T1 la 18,2% în al doilea trimestru. La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a poziționat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentând o creștere în vânzări de la 50,9 milioane de lei la 63,6 milioane de lei.

„Valoarea anumitor categorii este strâns corelată cu ponderea problemelor de sănătate dintr-o arie terapeutică, însă poate fi influențată și de sezonalitate”, explică Diana Mereu, Director Executiv RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale). „Segmentul de piață reprezentat de RASCI, urmează însă o tendință generală de creștere, reflectând, pe de-o parte, atenția sporită acordată îngrijirii personale de către consumatori, cât și varietatea de produse, pe de altă parte. Totodată, această evoluție ascendentă este în linie atât cu creșterea totală a pieței farmaceutice, cât și cu creșterea economică a României”, a adăugat Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Conform datelor Cegedim, categoria Lifestyle OTC , se află în top în al doilea trimestru al anului în ceea ce privește cota de piață, de 23,2%, dar și la nivelul vânzărilor, de 168,7 milioane de lei. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acțiune în afecțiuni gastrointestinale, cu o cotă de piață de 21,1%.

Te-ar mai putea interesa
Știri

Reglementări pentru o publicitate digitală responsabilă a OTC-urilor

Florentina Ionescu

Au fost actualizate reglementările pentru publicitatea online a medicamentelor eliberate fără prescripţie medicală (OTC), prin publicarea Ordinului 5930/2024.

...

Comunicate de presă

O divizie a Sanofi a obţinut certificarea B Corp: ce reprezintă acest lucru

Opella, o divizie a companiei Sanofi, a obţinut recent certificarea B Corp în regiunile Europa Centrală şi de Est, în semn de recunoaştere a impactului său social şi de mediu. ...

Știri

Substanţe chimice nocive, detectate în sute de produse cosmetice comercializate în Europa, inclusiv în România

Agenţia Europeană pentru Produse Chimice (ECHA) a anunţat â că a găsit urme de substanţe chimice periculoase în sute de produse cosmetice comercializate în Europa....