Din aceeași categorie
De luna aceasta au intrat în vigoare noi reguli privind publicitatea în Stomatologie, informează Colegiul Medicilor Stomatologi din România (CMSR).
„Odată cu actualizarea Codului Deontologic, se aplică și o serie de documente menite să sprijine comunitatea stomatologică în aplicarea corectă și uniformă a noilor norme. Noile prevederi din Cod urmăresc un model european privind publicitatea etică și au fost adaptate la condițiile de piață din România”, se arată într-un comunicat de presă.
Printre noutățile cele mai relevante se numără: clarificarea regulilor privind comunicarea publică și publicitatea în stomatologie; introducerea conceptului de siglă ca element distinct de firmă și logo în identificarea unităților medicale; reguli privind prezentarea cazurilor clinice pe rețelele sociale, utilizarea testimonialelor și campaniile de informare; consolidarea obligației de transparență în relația cu pacientul, inclusiv informarea completă privind costurile și opțiunile terapeutice, au explicat reprezentanții CMSR.
Noile reglementări pot fi consultate în Ghidul de bune practici privind publicitatea. „Ghidul facilitează înțelegerea și aplicarea corectă a normelor de comunicare profesională. Documentul a fost creat cu scopul de a stabili norme directoare clare, detaliate și exemplificative referitoare la modalitatea de realizare a publicității în stomatologie”, se mai arată în comunicatul de presă.
Ce spune ghidul
Ghidul prevede, între altele, interzicerea utilizării în reclame a unor expresii precum „cel mai bun”, „lider” sau „mai bun decât…” dar și denigrarea altor profesioniști. Totodată, expresii ca „implant fără tăieturi”, „dinți ficși în 24 de ore” sau „obturație laser fără freză” sunt considerate publicitate înșelătoare și trebuie eliminate din conținutul publicitar.
În același timp, nu este permisă folosirea unor mesaje care oferă garanții medicale de tipul „garanție pe viață”, „succes 100%” sau „implant garantat”. Reducerile de tip „Black Friday”, pachete promoționale, oferte speciale etc. nu mai pot fi folosite, iar afirmații ca rata de succes 99 %” sunt acceptate numai dacă sunt susținute de studii, articole științifice sau diplome.
În sprijinul aplicării corecte a noilor reguli a fost elaborat și un Ghid de procedură disciplinară. Acesta stabilește pașii care trebuie urmați în cazurile de încălcare a normelor privind publicitatea. Toate documente pot fi consultate și descărcate pe site-ul CMSR.
publicitatestomatologiecod deontologicMedicii stomatologi au un nou Cod Deontologic
Noul Cod Deontologic introduce, între altele, prevederi clare privind reglementarea publicității în domeniu și transparența în relația medic-pacient.
...CMSR vine cu precizări despre actualizarea normelor în publicitatea stomatologică
Colegiul Medicilor Stomatologi din România (CMSR) continuă eforturile de armonizare şi modernizare a cadrului de exercitare a acestei profesii în ţara noastră.
...Reglementări pentru o publicitate digitală responsabilă a OTC-urilor
Au fost actualizate reglementările pentru publicitatea online a medicamentelor eliberate fără prescripţie medicală (OTC), prin publicarea Ordinului 5930/2024.
...