Sanofi Romania, prin divizia sa de vaccinuri Sanofi Pasteur, anunţă lansarea unei campanii de educare şi informare a publicului larg cu privire la importanţa vaccinării antigripale. Desfăşurată sub sloganul „Probabil ai o scuză să nu te vaccinezi... Întreabă medicul sau farmacistul despre vaccinarea antigripală!”, campania îşi propune să informeze publicul larg despre importanţa prevenţiei şi a vaccinării antigripale, dar şi să contribuie la creşterea gradului de conştientizare cu privire la riscurile gripei.


Pe fondul agresivităţii crescute a valului 4 al pandemiei generate de virusul SARS-CoV-2, dar şi al unui grad redus de acoperire vaccinală, gripa rămâne o ameninţare serioasă, se arată într-un comunicat. Co-infecţia gripă – COVID-19 poate cauza complicaţii serioase, cu un risc de mortalitate dublă, iar complicaţiile gripei pot afecta şi adulţii sănătoşi, nu doar populaţia din grupele de risc.

„De multe ori, oamenii folosesc diverse scuze pentru a nu se vaccina antigripal, cum ar fi lipsa timpului, percepţia greşită a unui risc redus de a contracta gripa sau existenţa protecţiei oferite de sistemul imunitar. Dar, nicio scuză nu schimbă realitatea: gripa poate cauza complicaţii şi mortalitate, inclusiv în rândul adulţilor sănătoşi. Gripa poate pune şi mai multă presiune pe sistemul medical românesc deja suprasolicitat, iar în cazul pacienţilor care au fost infectaţi cu SARS-CoV-2 gripa poate afecta şi mai tare organismul deja sensibil. De aceea, nevoia implementării unei astfel de campanii de informare şi educare a publicului larg este cu atât mai evidentă”, a declarat dr. Mirela Puchiliţă, Medical Head Sanofi Pasteur, România şi Moldova.

Unul dintre principalele instrumente utilizate în cadrul campaniei educaţionale demarată de Sanofi este site-ul www.despregripa.ro unde publicul larg are la dispoziţie informaţii din surse avizate despre gripă şi vaccinare antigripală. În plus, campania utilizează o varietate de tipuri de materiale educaţionale pentru a ajunge la un număr cât mai mare de persoane pe canalele de difuzare consacrate, inclusiv:

  • spoturi radio
  • broşură informativă
  • material video pentru publicul larg şi pacienţii din grupele la risc
  • bannere online
  • comunicare media.

Pentru a răspândi pe scară largă mesajele legate de importanţa prevenţiei şi a vaccinării antigripale, campania va include şi colaborări cu persoane publice, lideri de opinie din domeniul sănătăţii, influenceri din domeniul mass-media şi jurnalişti.

Campania este aprobată de Ministerul Sănătăţii şi se desfăşoară cu susţinerea Societăţii Naţionale de Medicina Familiei (SNMF). Aceasta se va desfăşura până la finalul lunii martie a anului viitor.

„În timp ce la nivel global se depun eforturi consistente pentru a încetini rata de răspândire a SARS-CoV-2 prin vaccinarea în masă, virusurile gripale reprezintă în continuare o ameninţare la sănătatea populaţiei. Încă de la debutul pandemiei COVID-19, Comisia Europeană a recomandat statelor membre să lanseze campanii extinse de vaccinare antigripală, pentru a reduce riscul de infectare simultană cu virus gripal şi SARS-CoV-2 în sezonul gripal. Aşadar, campanii precum aceasta sunt nu doar recomandate, ci şi necesare, pentru a spori încrederea populaţiei în vaccinuri şi în eficienţa acestora. Ne bucurăm să susţinem această iniţiativă şi, împreună, să atragem atenţia asupra riscurilor gripei şi a beneficiilor multiple ale vaccinării antigripale”, a declarat dr. Gindrovel Dumitra, vicepreşedinte şi coordonator al Grupului de Vaccinologie al Societăţii Naţionale de Medicina Familiei (SNMF).

Gripa poate declanşa complicaţii cardiovasculare şi la adulţii fără istoric de infarct miocardic sau accident vascular cerebral, gripa creşte de 100 de ori riscul de pneumonie, iar procentul pacienţilor spitalizaţi cu gripă este ridicat şi în cazul adulţilor sănătoşi.

Spre exemplu, în România, în sezonul gripal 2018-2019, unul din 3 adulţi care au contractat gripa a avut nevoie de spitalizare.

 

Farmacist