Durex anunţă lansarea campaniei SafeToPlayHub, o platformă ce are ca scop îmbunătăţirea nivelul de educaţie sexuală în rândul populaţiei şi de a sprijini crearea unui impact pozitiv în societate.
Într-o ţară în care există multe bariere în ceea ce priveşte educaţia sexuală, Durex vine în sprijinul tinerilor cu o serie de dialoguri despre lucrurile considerate tabu în România şi despre despre cum se poate comunica deschis despre acest subiect. Obiectivul campaniei este de a ajuta publicul să înţeleagă importanţa siguranţei sexuale şi de a oferi instrumentele necesare pentru a face alegeri informate, se arată într-un comunicat.
„Este vital să avem educaţie sexuală pentru a ne asigura siguranţa şi sănătatea. Dorim să oferim informaţii relevante tinerilor şi am dezvoltat o campanie de comunicare amplă, iar prin puterea pe care brandul Durex o are, putem concentra comunicarea pe mai multe pieţe din Europa de Sud-Est. Înţelegem că schimbarea nu vine peste noapte, dar suntem bucuroşi că putem aduce în discuţie acest subiect important nu doar în România”, a spus Lavinia Ghinescu, Category Marketing Manager Personal Care & Omnichannel SEE RB Health South-Eastern Europe.
Statistici îngrijorătoare
Statisticile din România sunt îngrijorătoare: conform datelor, România se află pe locul doi în Europa la numărul de mame minore, cu o incidenţă de peste 12% din numărul naşterilor. Dintre sarcinile din ţară, 25% se încheie prin avort indus, iar peste un milion de români suferă de o boală cu transmitere sexuală, din care jumătate nu prezintă simptomatologie în niciun fel.
Circa 90% din tinerii din România nu au făcut niciun test în ceea ce priveşte bolile cu transmitere sexuală .
Campania SafeToPlayHub este susţinută de 6 influenceri care au fost implicaţi în crearea unui spaţiu de discuţii în cadrul hub-ului Durex. Aceştia au discutat despre cele mai importante probleme legate de sex şi educaţie sexuală, şi au încercat să demistifice miturile asociate cu sexul, să răspundă la întrebări şi să normalizeze discuţiile despre acest subiect tabuu, inclusiv cele cu părinţii.
Conţinutul dezvoltat alături de aceşti influenceri are la bază recomandări ale experţilor în educaţie sexuală Adriana Stângă şi Bogdan Morar.
Conţinut educaţional uşor de asimilat
Platforma SafeToPlayHub va fi comunicată prin intermediul mai multor canale. Startul campaniei a fost dat o dată cu lansarea imnului FESU', o piesă de muzică trap realizată în colaborare cu talentata cântăreaţă Bruja. Încă de la debutul său, clipul video a strâns peste 2 milioane de vizualizări pe platforma YouTube.
„Această iniţiativă este concepută pentru a oferi societăţii un conţinut educaţional şi uşor de asimilat, care ne ajută să înţelegem mai bine subiectul sexualităţii. Influencerii implicaţi în această campanie sunt persoane publice apreciate de către tineri, iar experienţa lor în ceea ce priveşte discuţiile deschise despre sex şi educaţie sexuală îi ajută să se conecteze cu audienţa, oferindu-le insight-uri din experienţele personale”, a declarat Vlăduţ Achim, JR. Marketing and Trade Marketing Manager, Durex Romania & Bulgaria.
O altă componentă a campaniei este prezentată de cele şase episoade tematice, fiecare fiind dedicat unui subiect specific în care influencerii împărtăşesc din experienţele personale pentru a ajuta tinerii să înţeleagă mai bine subiectul sexualităţii şi să se simtă mai confortabil în discuţiile cu părinţii şi partenerii de viaţă. Printre subiectele abordate se numără mituri şi adevăruri, discuţii cu părinţii, eşecuri legate de sex, discuţii între fete şi băieţi, toate fiind discutate deschis şi sincer de către influencerii din hubul Durex, alături de experţi în sex. Cele şase episoade vor fi comunicate pe reţelele sociale.
Platforma SafeToPlayHub va fi lansată oficial La sfârşitul lunii mai, se mai arată în comunicat.