Synevo România lansează campania de selecţie de proiecte, sub umbrela „Soluţii pentru Comunitate”. Campania se va derula pe parcursul unui an, interval în care vor fi identificate, susţinute şi realizate zece proiecte sociale din domeniile educaţie, sănătate sau mediu.


Campania, realizată cu susţinerea Asociaţiei Medicover, se adresează tuturor ONG-urilor din România cu o vechime de cel puţin doi ani şi instituţiilor publice care respectă criteriile de eligibilitate, se arată într-un comunicat. Proiectele pot fi depuse online pe platforma programului, începând cu data de 1 septembrie. În urma  etapei de selecţie, zece proiecte vor primi sponsorizări în valoare cumulată de 150.000 euro.

Implicarea Synevo în demersuri în beneficiul comunităţii vine după o activitate susţinută a companiei în aceasta direcţie în ultimii cinci ani. Numai anul trecut a sprijinit circa 50 de proiecte.

„Suntem aproape de medici şi pacienţi de peste 27 ani, fiind prezenţi în toată ţara, pentru a oferi acces la instrumente de diagnostic şi servicii de sănătate de nivel înalt. Ne-am dezvoltat alături de comunităţile deservite şi am căutat să contribuim la îmbunătăţirea calităţii vieţii membrilor acestor comunităţi, în parteneriat cu ONG-uri din întreaga ţară. Astăzi integrăm experienţa acumulată şi lansăm campania Soluţii pentru Comunitate. Acesta este felul nostru de a spune că avem o afinitate pentru proiecte memorabile şi pentru oamenii care se implică în conturarea unui viitor mai bun pentru comunităţile din care fac parte. Încurajăm organizaţiile să înscrie proiecte pe platforma noastră şi lansăm apelul de proiecte cu încrederea că acestea vor lăsa o amprentă durabilă în zone cheie precum sănătatea, educaţia şi mediul”, a declarat Laurenţiu Luca, Director General Synevo România.

Campania „Soluţii pentru Comunitate” se derulează în trei etape care cuprind: depunerea proiectelor, evaluarea şi implementarea celor selectate. Jurizarea va fi realizată de organizatori şi de un juriu din care fac parte reprezentanţi mass media, cu experienţă în domeniul proiectelor sociale.

Temele vizate sunt:

  • Educaţia - diminuarea fenomenului de abandon şcolar în rândul comunităţilor din mediul rural, îmbunătăţirea condiţiilor din unităţile de învăţământ din medii defavorizate, digitalizarea şcolilor etc.
  • Sănătatea -  Programe de prevenţie medicală în comunităţi, programe integrate în vederea îmbunătăţirii stilului de viaţă al copiilor, programe de implementare de cursuri de prim ajutor etc.
  • Mediu - Proiecte menite să găsească soluţii pentru realizarea mai multor spaţii verzi, proiecte care pot diminua risipa de resurse, programe de reciclare/reutilizare etc.

Proiectele se depun online pe platforma programului, www.solutiipentrucomunitate.ro, în perioada 1 septembrie, ora 00.00- 7 octombrie, ora 17.00. Vor fi evaluate de către organizatori în prima etapă de selecţie, care vizează îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate din regulament. Proiectele astfel selectate şi declarate finaliste vor fi ulterior susţinute în faţa juriului, care le va evalua şi nota. Din juriu fac parte Laurentiu Luca - director general Synevo România, Alexandra Moisescu - Corporate Communications Director Synevo România, George Istrate - director general Asociaţia Medicover, Lăcrămioara Botezatu - CSRmedia.ro şi Paula Herlo - jurnalist.

Criteriile de notare şi departajare urmărite de comisia campaniei sunt impactul proiectului, coerenţa şi eficienţa proiectului, sustenabilitate. Nota finală a fiecărui proiect este media aritmetică a notelor acordate de toţi reprezentanţii juriului.

Calendarul campaniei este următorul:

  • Perioada de înscriere a proiectelor: 1 septembrie - 7 octombrie;
  • Perioada de evaluare intermediară a proiectelor (selecţia proiectelor în funcţie de îndeplinirea tuturor criteriilor de înregistrare în campanie): 10 octombrie - 28 octombrie;
  • Anunţarea proiectelor finaliste: 1 noiembrie;
  • Susţinerea proiectelor finaliste în faţa juriului: 4 - 15 noiembrie;
  • Anunţarea proiectelor selectate în urma campaniei: 24 noiembrie;
  • Semnarea contractelor şi transferul sumelor proiectelor selectate în urma campaniei: 25 noiembrie - 20 decembrie;
  • Implementarea proiectelor selectate: 20 decembrie 2022 - 20 iunie 2023;
  • Raportarea implementării proiectelor: 20 iunie 2023 - 30 iulie 2023.





Oncolog