Asociaţia ESCU lansează o invitaţie celor care vor să viziteze expoziţia menită să ilustreze un veac românesc de feminitate şi rafinament. Cosmetice şi parfumuri din perioada 1890-1990, laboratoare de epocă, accesorii şi podoabe, reclame – toate alcătuiesc un micro-muzeu dedicat frumuseţii, care poate fi vizitat până pe 26 martie.


Obiectele fac parte din colecţii private şi muzeale şi prezintă o faţetă idealizată a vieţii femeilor. La expoziţia de la Mega Mall Bucureşti sunt expuse şi reclame la produse miraculoase, şi articole despre îngrijirea personală culese din presa vremii, se arată într-o prezentare a Asociaţiei ESCU.

Acest micro-muzeu dedicat obiectelor „de dichis” este un concept expoziţional pop-up despre standardele şi practicile de înfrumuseţare din România care au făcut istorie.

„Din Interbelic pornind, de la celebrul Laborator Vorel de la Piatra Neamţ, la fabricile de cosmetice Nivea, Legrain, Stella, S.A Harnicul, la drogheriile şi laboratoarele lui Pap Karoly, A. Kovács şi Nortier, mergând apoi spre mijlocul secolului al XX-lea, la Ana Aslan şi al ei Gerovital, şi până la cei mai mari retaileri de produse cosmetice precum Miraj, Farmec, Faun, Rouă, Favorit, Jubileu, Oana, Doina, Cheia, Vis, Pell-Amar, Eva -  toate sunt substantive proprii care consolidează legenda cosmeticelor romaneşti din a doua jumătate a secolului XX”, se subliniază în prezentare.

Produsele şi obiectele reprezintă o colecţie unică de peste 500 de exponate - de la pălării, poşete, mici obiecte vestimentare, bijuterii, podoabe, ceasuri, obiecte de igienă personală, cosmetice, evantaie, sticluţe de parfumuri rare, farduri, fotografii, reviste de modă - , toate reprezentative pentru perioada ultimului secol, dar şi o galerie specială dedicată româncelor celebre care au schimbat cursul istoric al societăţii din marile oraşe.

Printre cele mai valoroase produse expuse se număra parfumurile Reginei Maria, „Mon Boudoir” şi „Quelques Fleurs Royale”, dar şi alte produse cosmetice folosite de suverană.

„În 1922, când Regina Maria era considerată (...) «cea mai frumoasă regină a Europei», a devenit chipul unei linii de pomade, pudră, apă de toaletă şi parfum «Mon Boudoir» şi «Pond’s». Ea a făcut istorie ca primul membru al unei familii regale europene care a apărut vreodată într-o reclamă comercială”, se mai arată în prezentare.

Expoziţia „Istoria frumuseţii din România” cuprinde şi o colecţie impresionantă de fotografii şi informaţii care au definit industria cosmeticelor şi a obiectelor de cochetărie şi de îngrijire personală, punând în valoare detalii importante ale produselor dedicate feminităţii româneşti.

În România primele însemnări importante despre cosmetică au apărut în anul 1829, sub îndrumarea dr. Episcopescu, referindu-se la noţiuni de igiena a părului şi a pielii. Ştefan Fodor publica o culegere de reţete cosmetice în anul 1858. Machiajul modern a fost introdus în România după 1820.

Parteneri expoziţionali sunt Reclame Vechi Româneşti, Asociaţia Muzeul Jucăriilor şi Muzeul Parfumului.





Psihiatru (2)