Producătorul de medicamente Biofarm estimează pentru acest an o cifră de afaceri în creştere cu 16%, după ce în 2021 a înregistrat o valoare de 239 milioane lei şi câştiguri înainte de dobândă, impozite şi amortizare (EBITDA) de circa 82 milioane lei.


Pentru 2022, producătorul îşi propune o creştere de 15%, comparativ cu anul încheiat, se arată într-un comunicat.

„Suntem încrezători că investiţiile bugetate pentru acest an vor contribui la creşterea vânzărilor. Echipamentele de ultimă generaţie ne permit să creştem producţia şi să ne extindem pe noi pieţe. Avem premise puternice pentru îndeplinirea obiectivelor, în ciuda provocărilor create de creşterea costurilor de producţie determinate de variaţiile de cost estimate pentru aprovizionarea cu materii prime, utilităţi. Chiar şi în acest context, sunt încrezător că, la finalul anului, ne vom consolida cota de piaţă şi vom continua să fim unul dintre principalii jucători din industria farmaceutică locală în categoria Consumer Healthcare (CHC)”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Potrivit rezultatelor financiare, în anul 2021, situaţia Biofarm a fost una foarte bună, stabilă din punct de vedere economic, rezultând o marjă EBITDA de 34%. Având în vedere faptul că piaţa farmaceutică se află pe un trend ascendent, compania ţinteşte anul acesta un profit cu 10% mai mare comparativ cu anul precedent. Aceste estimări se bazează pe o strategie bine conturată care este susţinută de trei obiective: creşterea vânzărilor produselor din portofoliu, lansarea de produse noi şi extinderea pe pieţe noi.

„Înţelegând stilul de viaţă şi contextele sociale ale angajaţilor, compania se angajează să răspundă nevoilor lor. Astfel, creşterea cheltuielilor aferente salariilor pentru anul 2022 reprezintă unul dintre eforturile companiei de a-şi manifesta grija faţă de aceştia”, se arată în comunicat.

În prezent, Biofarm este cel mai important producător român de capsule gelatinoase moi, între primii trei producători români de soluţii şi suspensii pentru administrare orală şi unul dintre cei mai mari fabricanţi de comprimate şi drajeuri din România. Produsele companiei ajung, în prezent, în 12 ţări din întreaga lume, iar în viitor, conform planurilor de dezvoltare pe termen lung, acestea se vor regăsi pe rafturile farmaciilor din mai multe ţări din Europa de Sud-Est, Asia Centrală şi de Sud-Est, Africa şi din zona arabă.

 


Farmacist