Producătorul de medicamente Biofarm a înregistrat o creştere de 17% în cifra de afaceri pentru primul semestru al anului 2023, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul precedent. Profitul net pentru primul semestru al anului 2023 a atins 50,1 milioane lei, înregistrând o creştere semnificativă de aproximativ 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.


În privinţa EBITDA, compania raportează o creştere de 3%, atingând un nivel de 61,2 milioane lei, se arată într-un comunicat. 

„Deşi ne-am confruntat cu creşteri ale preţurilor la materii prime şi ambalaje, fluctuaţii în preţurile energiei electrice şi gazelor naturale, precum şi o concurenţă intensă în industria farmaceutică, inclusiv în recrutarea persoanelor calificate, această performanţă reflectă eforturile noastre continue de a oferi produse relevante pentru nevoile actuale ale consumatorilor şi de a asigura o experienţă de încredere pentru toţi cei care utilizează produsele noastre”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Producătorul de medicamente a continuat să îşi consolideze poziţia pe piaţa farmaceutică prin creşterea vânzărilor pentru brandurile Biofarm dedicate tratamentului simptomatic al răcelii şi gripei, managementului durerii, sănătăţii digestive şi pentru combaterea stresului şi anxietăţii. Compania este lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă a nouă dintre brandurile sale: Colebil, Triferment, Bixtonim, Carmol, Sennalax, Extravalerianic, Carbocit, Biofen Extra, Nervocalmin Somn Uşor.

Investiţia în cercetare şi dezvoltare rămâne o prioritate esenţială pentru Biofarm, pentru a putea continua să răspundă nevoilor mereu schimbătoare ale consumatorilor. În primul semestru al anului, Biofarm ocupa locul 2 în Consumer Healthcare (CHC) după numărul de unităţi vândute.

 



Farmacist