Societatea de Transport Bucureşti (STB), Metrorex şi Aeroportul Otopeni se alătură campaniei „Împreună suntem #NeuroPuternici”, promovând paşii corecţi de acordare a primului ajutor în caz de criză epileptică şi AVC, precum şi sfaturi utile privind suportul pacienţilor cu scleroză multiplă, Parkinson şi Alzheimer.


Preţ de o lună, în 530 de autobuze STB şi în cele 62 de staţii de metrou din Bucureşti vor rula clipuri video educaţionale privind acordarea primului ajutor şi suportul pe termen lung necesar pacienţilor care trăiesc cu epilepsie, AVC, scleroză multiplă, boala Parkinson şi Alzheimer. Informaţiile utile din cele cinci clipuri video au fost transpuse şi sub formă de infografice care vor fi afişate în cel mai mare aeroport din România - Aeroportul Otopeni şi în staţiile de metrou.

Mesajele campaniei Împreună suntem #NeuroPuternici vor ajunge zilnic la 1,1 milioane de români, se precizează într-un comunicat

„Ne dorim ca un număr cât mai mare din cei 1.1 milioane de români care vor intra zi de zi în contact cu mesajele noastre să disemineze informaţiile în familie şi în cercurile de apropiaţi, pentru a reuşi, împreună, să scoatem din izolare pacienţii cu afecţiuni neurologice, aceştia alegând în momentul de faţă să se excludă din societate din cauza preconcepţiilor existente”, a spus dr. Dan Mitrea, director medical al Clinicii Neuroaxis.

Duminică, 26 martie, a fost  Ziua mondială de luptă împotriva epilepsiei. La nivel de societate, însă, se ştiu prea puţine despre primul ajutor şi despre convieţuirea pe termen lung cu pacienţii care suferă de afecţiuni neurologice, se subliniază în comunicat. 

„Această realitate am surprins-o o dată în plus în cadrul unui experiment social filmat cu cameră ascunsă pe care l-am lansat în toamna anului trecut. Tocmai de aceea, ne-am dorit să impulsionăm acţiuni constante care să educe opinia publică pe de-o parte, iar pe de altă parte să vină în ajutorul pacienţilor cu afecţiuni neurologice. Astfel, în cadrul campaniei Împreună suntem #NeuroPuternici, există o componentă de informare adresată publicului larg, precum şi Atelierele #NeuroPuternici, adresate pacienţilor, prin care încercăm să îi impulsionăm pe aceştia să rămână activi, invitându-i să participe la întâlniri şi workshopuri pe teme diverse (...)

Nu în ultimul rând, pentru că dorim să sprijinim un proces de reintegrare în societate a acestor pacienţi, o altă componentă a campaniei este reprezentată de întâlniri cu marii angajatori din România, pentru a încerca să eliminăm preconcepţiile privind afecţiunile neurologice, astfel încât pacienţii care suferă, de exemplu, de epilepsie, să poată continua să lucreze fără să fie marginalizaţi de colegi şi superiori”, a adăugat dr. Dan Mitrea.

Prin intermediul proiectelor speciale şi campaniilor, Neuroaxis promovează educaţia în domeniul sănătăţii creierului, militând pentru reintegrarea în societate a pacienţilor cu tulburări neurologice, se precizează în comunicat.




Psihiatru (2)