În ultimele 3 zile, platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncţionalităţi. S-au luat măsuri, însă problemele nu au fost rezolvate în totalitate. CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanţa PIAS, anunţă că fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei.


Din analizele efectuate până în prezent asupra platformei, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, dat fiind că în această perioadă o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare, se menţionează într-un comunicat.

Pe de altă parte, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. CNAS a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), se mai arată în document.

Pe termen scurt, până la remedierea situaţiei, specialiştii IT din cadrul CNAS încearcă să intervină cu soluţii punctuale la problemele sesizate de furnizori pe adresa pe care o au la dispoziţie: suport.siui@casan.ro.

Până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu îşi pot desfăşura activitatea în modul online vor introduce serviciile acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere.

„Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea  sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situaţie. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adrian Gheorghe, preşedintele CNAS.

 

Psihiatru (2)