Știri

Continuă creştere în T1 pentru piaţa OTC

Piaţa de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, continuă trendul ascendent înregistrat pe parcursul ultimilor ani, cu vânzări de 883,3 milioane de lei în primul trimestru al anului 2018, o creştere cu 13,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Piaţa OTC înregistrează şi o creştere de 3% faţă de ultimul trimestru al anului trecut, conform datelor Cegedim.
15 Mai 2018
Știri
15 Mai 2018

Continuă creştere în T1 pentru piaţa OTC

Piaţa de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, continuă trendul ascendent înregistrat pe parcursul ultimilor ani, cu vânzări de 883,3 milioane de lei în primul trimestru al anului 2018, o creştere cu 13,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Piaţa OTC înregistrează şi o creştere de 3% faţă de ultimul trimestru al anului trecut, conform datelor Cegedim.

 „Asistăm în ultimii ani la o evoluţie pozitivă a segmentului de piaţă reprezentat de RASCI, ca urmare a diversităţii de produse disponibile, a dezvoltării de produse noi, a eficienţei sporite a acestora, cât şi a interesului crescut al consumatorilor şi pacienţilor pentru menţinerea stării lor de sănătate.” declară Diana Mereu, director executiv RASCI (Romanian Association of the Self-Care Industry).

RASCI_Piaţa-OTC_grafic

În ciuda fluctuaţiilor în cadrul fiecărei categorii de produse, atât la nivel de volum de vânzări, cât şi în ceea ce priveşte cota de piaţă, poziţia acestora în clasament este neschimbată în primul trimestru al anului 2018 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cele mai populare OTC-uri – produsele pentru răceală, gripă şi alergii

Pe prima poziţie se află categoria răceală, gripă şi alergii, cu vânzări de 243,8 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 27,6% în T1 2018, faţă de 213,9 milioane de lei în volume de vânzări şi cotă de piaţă de 27,4%, rezultate aferente T1 2017.

Următoarele categorii în clasament sunt: Lifestyle OTC, produsele cu indicaţie în afecţiuni gastrointestinale, analgezicele şi categoria vitamine, minerale şi suplimente.

Toate categoriile de produse au înregistrat evoluţii pozitive comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, categoria analgezice având cea mai mare creştere, respectiv 13,4%. La polul opus, creşterea cea mai mică a fost înregistrată de categoria de produse dermatologice, respectiv 3,6%, ajungȃng la vânzări de 52,8 milioane de lei în T1 2018.

Te-ar mai putea interesa
Știri

Reglementări pentru o publicitate digitală responsabilă a OTC-urilor

Florentina Ionescu

Au fost actualizate reglementările pentru publicitatea online a medicamentelor eliberate fără prescripţie medicală (OTC), prin publicarea Ordinului 5930/2024.

...

Comunicate de presă

RASCI solicită actualizarea legislaţiei, pentru o publicitate digitală responsabilă a medicamentelor OTC

Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI) subliniază necesitatea actualizării legislaţiei privind publicitatea medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC) în ...

Comunicate de presă

Costin Ioan Vasilescu este noul preşedinte al RASCI

Asociaţia Română a Producătorilor de Medicamente fără Prescripţie, Suplimente Alimentare şi Dispozitive Medicale (RASCI) anunţă un nou consiliu director, care va ghida asociaţia într-o perioadă de inovaţie şi colaborare extinsă. ...