Știri

Creştere de 20% în T3 pentru piaţa OTC, în comparaţie cu aceeași perioadă din 2016

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, segmentul de piață OTC, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creștere de aproximativ 20% în trimestrul al treilea.
21 Noiembrie 2017
Știri
21 Noiembrie 2017

Creştere de 20% în T3 pentru piaţa OTC, în comparaţie cu aceeași perioadă din 2016

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, segmentul de piață OTC, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creștere de aproximativ 20% în trimestrul al treilea.

Față de trimestrul al doilea din 2017, piața de produse OTC din România a înregistrat o creștere modestă în T3, de 2%, conform datelor Cegedim. Segmentul de produse fără prescripție medicală a recuperat astfel scăderea de 7% din al doilea trimestru al anului.

Cea mai mare creștere a fost realizată de segmentul de produse analgezice. De la un volum de vânzări de 97,3 milioane de lei în al doilea trimestru al anului, respectiv o cotă de piață de 13,4%, acestea au ajuns la vânzări în valoare de 105,1 milioane de lei și o cotă de piață de 14,2% în al treilea trimestru.

Alte categoriile de produse care au înregistrat creşteri uşoare în trimestrul al treilea au fost produsele cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, cu o cotă de piaţă de 21,6% în T3 faţă de 21,1% în T2,  şi cele din categoria Lifestyle OTC, cotă de piaţă de 23,8% în T3 faţă de 23,2% în T2.

Cele mai mari fluctuații din trimestrul al treilea au fost întregistrate de produsele pentru răceală, gripă și alergii și de produsele dermatologice. Dacă în cazul celei din urmă, s-a înregistrat o scădere cu 13,5 milioane de lei, în cazul produselor cu adresabilitate pentru răceală, gripă și alergii, volumul vânzărilor a scăzut cu 23,4 milioane de lei în T3 faţă de T2, când această categorie a înregistrat vânzări de 132,3 milioane de lei.

RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale) a lansat la sfârșitul lunii octombrie campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”, un demers educațional pe termen lung care își propune să contribuie la îmbunătățirea educației pentru sănătate a românilor, pentru ca aceștia să poată lua decizii informate privind modul în care își gestionează propria sănătate.

Mai multe informații despre campanie sunt disponibile pe site-ul acesteia, www.aleginformat.ro.

RASCIpiața OTCT3creșteri vânzărimedicamentele fără prescripție medicalăsuplimente alimentare
Te-ar mai putea interesa
Știri

Reglementări pentru o publicitate digitală responsabilă a OTC-urilor

Florentina Ionescu

Au fost actualizate reglementările pentru publicitatea online a medicamentelor eliberate fără prescripţie medicală (OTC), prin publicarea Ordinului 5930/2024.

...

Comunicate de presă

O divizie a Sanofi a obţinut certificarea B Corp: ce reprezintă acest lucru

Opella, o divizie a companiei Sanofi, a obţinut recent certificarea B Corp în regiunile Europa Centrală şi de Est, în semn de recunoaştere a impactului său social şi de mediu. ...

Comunicate de presă

RASCI solicită actualizarea legislaţiei, pentru o publicitate digitală responsabilă a medicamentelor OTC

Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI) subliniază necesitatea actualizării legislaţiei privind publicitatea medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC) în ...