Janssen, compania farmaceutică a Johnson&Johnson Romania, a investit peste 1 milion de euro în cercetare și dezvoltare doar în România, în 2016, în domenii precum hematologie, oncologie sau neuroștiințe. La nivel global, 20% din venitul companiei Johnson & Johnson a fost redirecționat către dezvoltarea de noi molecule.

„Ne dorim ca pacienţii români să beneficieze de aceleaşi oportunităţi în ceea ce priveşte accesul la medicamente precum orice alt cetăţean din Uniunea Europeană”, a declarat Christian Rodseth, Managing Director al Janssen România.
Cristian-Benza_Medical-Affairs-Director-Janssen-Romania
Cristian Benza
Medical Affairs Director Janssen Romania


Acces timpuriu la tratament inovator

„Anul trecut, am facilitat accesul timpuriu la un tratament de ultimă generație pentru 100 de pacienți cu leucemie limfocitară cronică și limfom cu celule de manta3.”, explică Cristian Benza, Medical Affairs Director al Janssen România. „De asemenea, suntem alături de pacienţi şi pe parcursul lor terapeutic prin programele de suport pe care le-am implementat în neuroştiinţe – schizofrenie, respectiv în oncologie – cancer de prostată. Prin intermediul acestora, pacienții şi aparţinătorii lor au acces la informaţii despre aceste afecţiuni şi sunt ajutaţi să înţeleagă toate etapele necesare de tratament.”
Pentru programul de acces timpuriu al pacienților români la tratament inovator Janssen a alocat un buget de 28 de milioane lei în 2016.


Taxă de clawback fixă

Christian Rodseth, directorul Janssen România, a atras atenția că piața farma are nevoie de stabilitate și taxa variabilă de clawback creează probleme companiilor. Întrebat care ar fi cazul ideal, Rodseth a răspuns amuzat „eliminarea taxei”, punctând că, în primul rând, piața are nevoie de o taxă de clawback fixă.
Christian-Rodseth_Managing-Director-Janssen-Romania
Christian Rodseth
Managing Director Janssen Romania

„Am făcut mari progrese. Eu activez de doi ani în România și colegii mei din industrie îmi spun că suntem cel mai aproape de un consens cu autoritățile. Sper ca până la sfârșitul trimestrului 4 să avem o taxă fixă de clawback și sper ca bugetul pentru medicamente să fie ajutat în următorul an financiar”, explică Christian Rodseth, managing direct al Janssen România.
Rodseth recunoaște că Janssen deține două medicamente pe piața din România care nu sunt profitabile, dar continuă să le producă pentru că sunt destinate pacienților cu schizofrenie și ADHD, pacienți care nu ar avea altă alternativă terapeutică dacă aceste medicamente ar fi scoase de pe piața autohtonă.


10 medicamente noi până în 2019

Totodată, planurile globale ale companiei Janssen vizează lansarea a 10 noi tratamente şi vaccinuri până în anul 2019. Toate aceste repere demonstrează angajamentul consistent al companiei pentru inovație, într-o industrie în care procesul de cercetare şi dezvoltare al unui tratament nou durează aproximativ 12 ani, iar costurile pot depăși pragul de 1,25 de miliarde de dolari pentru o terapie.

La nivel global, în perioada 2009-2014, compania a lansat 14 medicamente noi, iar 11 dintre terapiile din portofoliul său sunt incluse pe Lista de Medicamente Esenţiale a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.