Cei care doresc să-şi descarce adeverinţa de vaccinare o pot face foarte uşor, în şase paşi, arată Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea (CNCAV) împotriva COVID-19.


Pentru descărcarea adeverinţei de vaccinare trebuie accesat website-ul Registrului Naţional Electronic de Vaccinări.

Se apasă pe butonul roşu din partea stîngă, jos: „Obtineţi adeverinţa electronică de vaccinare”. Se va deschide  o „Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal”, care trebuie parcursă în întregime.

La finalul Notei, dacă doritorul e de acrod cu prelucrarea datelor cu caracter personal, trebuie să bifeze cele două căsuţe din partea stângă: „Am citit prezenta notă de informare„ şi „Îmi exprim consimţământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal şi solicit eliberarea adeverinţei de vaccinare în format electronic, declarând pe propria răspundere că datele furnizate de mine sunt reale şi corecte”.

Apoi, în partea din dreapta, jos, trebuie bifată căsuţa scrisă în cadran roşu: „Accept termenii”.

Pe site-ul CNCAV se precizează că nu sunt necesare parolă, username sau alte informaţii de autentificare.

Descărcarea Adeverinţei electronice de vaccinare se face pe baza:

  • CNP-ului persoanei vaccinate /paşaport + cod unic RENV
  • numărului de telefon pe care s-a facut programarea sau care s-a folosit pentru introducere direct în RENV.

După ce s-au urmat paşii de mai sus, aceste date se introduc în partea centrală a ecranului, în căsuţele specificate: se introduce CNP şi telefonul asociat. Apoi se introduce codul de validare primit pe telefon.

Utilizatorul e atenţionat că trebuie să existe concordanţă între datele introduse la programare/RENV şi datele introduse pentru descărcarea adeverinţei.

Pot apărea erori în următoarele cazuri:

  • programarea s-a făcut de către angajator şi acesta nu a folosit numărul de telefon al persoanei programate la vaccinare, ci al instituţiei respective;
  • persoana s-a programat singură pe platformă şi nu a introdus corect numărul de telefon sau a introdus alt număr de telefon decât cel pe care-l introduce acum la descărcărea adeverinţei;
  • informaţiile au fost introduse direct în RENV de către registrator la nivelul centrului de vaccinare şi aceste date au fost greşit introduse.

Descărcarea adeverinţei electronice de vaccinare nu poate fi făcută dacă vreuna dintre cifre a fost greşită la introducerea celor două şiruri de numere (CNP, respectiv număr de telefon).

Informaţiile din platforma de programare se pot verifica/corecta doar de către persoanele autorizate; în cel mai scurt timp se va încerca preluarea acestor date în RENV.



ORL