Știri

Studiu: lipsa de educaţie matematică afectează negativ dezvoltarea cognitivă

Lipsa de educaţie matematică afectează negativ dezvoltarea cerebrală şi cognitivă a adolescenţilor, arată un studiu britanic. La cercetare au participat 133 de elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani.
09 Iunie 2021
Știri
09 Iunie 2021

Studiu: lipsa de educaţie matematică afectează negativ dezvoltarea cognitivă

Lipsa de educaţie matematică afectează negativ dezvoltarea cerebrală şi cognitivă a adolescenţilor, arată un studiu britanic. La cercetare au participat 133 de elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani.


Studiul a fost realizat de departamentul de Psihologie Experimentală de la Universitatea Oxford şi publicat în revista ştiinţifică PNAS, relatează EFE, preluată de Agerpres.

Cercetarea a arătat că elevii care nu învăţau matematica prezentau o cantitate mai mică dintr-un aminoacid crucial pentru plasticitatea cerebrală (acidul gamma-aminobutiric - GABA), într-o zonă cerebrală cheie, în care intervin multe funcţii cognitive importante, precum raţionamentul, rezolvarea problemelor, memorarea şi învăţarea.

Bazându-se pe nivelul acestui aminoacid, la fiecare elev cuprins în studiu, cercetătorii au putut face o deosebire clară între cei care învăţau matematica şi cei care nu, indiferent de capacităţile lor cognitive.

Roi Cohen Kadosh, profesor de neuroştiinţă cognitivă la Oxford, a explicat că abilităţile matematice sunt asociate unei serii de avantaje, legate de obţinerea unui loc de muncă, de statutul socio-economic, sau de sănătatea mentală şi fizică.

„Adolescenţa este o perioadă importantă din viaţă, asociată unor schimbări cerebrale şi cognitive. Din păcate, a renunţa la matematică la această vârstă poate provoca o breşă între adolescenţii care abandonează această materie şi cei care continuă să o studieze”, a explicat el.

Potrivit autorilor, studiul oferă un nou nivel de înţelegere biologică a impactului pe care îl are educaţia în dezvoltarea creierului. Cum nu toţi adolescenţii continuă să înveţe matematica, trebuie investigate şi posibile alternative - discipline ca logica sau raţionamentul, care implică aceeaşi zonă cerebrală.

„Deşi am început acest studiu înainte de pandemia de COVID-19, mă întreb cum se va repercuta lipsa accesului la educaţie, în general, şi la matematică, în particular, asupra dezvoltării cerebrale şi cognitive a copiilor şi a adolescenţilor”, a spus profesorul Roi Cohen Kadosh.

 

Psihiatru (2)

studiu britanicinvatarea matematiciidezvoltare cognitiva adolescenti
Te-ar mai putea interesa
Știri

Greşelile gramaticale induc semne fizice de stres, arată un studiu britanic

Un nou studiu al profesorilor de la Universitatea din Birmingham, Marea Britanie, relevă, pentru prima dată, felul în care organismul se transpune în modul de stres, la auzul greşelilor de gramatică. Cercetarea, intitulată „Răspunsuri psiho...

Știri

„Mai multă mişcare, mai puţină mâncare”: recomandarea medicală în caz de obezitate, revizuită de un studiu britanic

Un studiu britanic reaminteşte faptul că pacienţii supraponderali sau obezi continuă să primească recomandări medicale generale, vagi, care îi culpabilizează. ...

Știri

Studiu: femeile vegetariene, risc cu 33% mai mare de a suferi o fractură de şold

Conform unui studiu britanic, femeile care au adoptat o dietă vegetariană ar prezenta un risc sporit de a-şi fractura şoldul, pe parcursul vieţii. Cauza este un indice de masă corporală mai scăzut şi carenţa anumitor substanţe nutritive, re...