În cadrul Pharma Media Day 2023, eveniment desfăşurat anual, Bayer a prezentat cele mai recente progrese din procesul de transformare continuă a activităţii, având drept scop accelerarea soluţiilor inovatoare pentru beneficiul pacienţilor şi pentru asigurarea unei creşteri durabile a activităţii, pe termen lung.


„Procesul de transformare a activităţii noastre farmaceutice are o evoluţie excelentă. Datorită investiţiilor îndrăzneţe în platforme tehnologice de top din industrie, ne-am extins capacităţile de cercetare-dezvoltare şi am consolidat programele aflate în stadiul incipient al dezvoltării”, a declarat Stefan Oelrich, membru al consiliului de administraţie al Bayer AG şi Preşedinte al Diviziei Farmaceutice din cadrul Bayer.

Stefan_Oelrich_Bayer
Stefan Oelrich

Bayer a prezentat modul în care investiţiile sale în platforme tehnologice strategice fac posibile atât accelerarea inovaţiilor medicale şi digitale, cât şi câştigarea poziţiei de lider în domeniile cardiologie, oncologie şi radiologie.

„Nevoile pacienţilor, terapiile de precizie, precum şi progresele ştiinţifice şi tehnologice, au o evoluţie rapidă. Prin urmare, ne concentrăm strategia de cercetare-dezvoltare şi modelul operaţional asupra medicamentelor diferenţiate, inovatoare, de mare valoare.”, a declarat Christian Rommel, membru al Comitetului Executiv al Diviziei Farmaceutice din cadrul Bayer şi Director al Departamentului de Cercetare şi Dezvoltare.


Oferim un progres semnificativ, dintr-o poziţie de lider în Oncologie

Compania şi-a dublat portofoliul de tratamente oncologice în ultimii cinci ani, având aproape o treime dintre entităţile moleculare noi, acoperind toate fazele de dezvoltare clinică. În special, compania şi-a evidenţiat planurile de a deveni lider în tratamentul cancerului de prostată, al doilea cel mai frecvent diagnosticat cancer la bărbaţi.

Bayer canalizează eforturile sale de cercetare-dezvoltare în oncologie în trei sfere ştiinţifice care au potenţialul de a aborda necesităţile până acum neîndeplinite ale pacienţilor cu cancer. Acestea includ produse radiofarmaceutice ţintite (în mod specific, terapii alfa ţintite), abordări de ultimă generaţie în imuno-oncologie şi oncologia moleculară de precizie. În aceste domenii, portofoliul Bayer include proiecte de primă clasă, realmente revoluţionare.

Prin investiţiile sale majore recente, Bayer şi-a consolidat substanţial motorul inovaţiilor în domeniul oncologiei. Noul Centru de Inovaţie şi Cercetare Bayer, în valoare de 140 de milioane de dolari, situat în centrul zonei prospere Boston-Cambridge, Massachusetts, găzduieşte grupul de cercetare în oncologie moleculară de precizie Bayer, promovând colaborările în acest centru de inovare remarcabil din SUA, inclusiv cu Broad Institute of MIT şi Harvard.

Vividion Therapeutics, achiziţionat de Bayer pentru suma de 1,5 miliarde de dolari, oferă o platformă chimioproteomică de top, capabilă să identifice situri de legare necunoscute până acum, considerate anterior ca inabordabile farmacologic, cu scopul de a genera medicamente candidate inovatoare, primele din clasa lor, pentru indicaţii foarte puţin acoperite în prezent.


Dezvoltarea generaţiei următoare de tratamente cardiovasculare

Bazându-se pe proiectele sale solide, aflate în stadiu avansat de dezvoltare, compania şi-a stabilit o direcţie clară către cardiologia de precizie, explorând abordări revoluţionare într-o gamă variată de modalităţi, cu scopul de a depăşi limitele inovaţiei pentru pacienţii cu boli cardiovasculare, care au multe necesităţi neîndeplinite, şi de a face reversibile afecţiunile care marchează viaţa acestora.

Prin intermediul Asklepios BioPharmaceutical Inc. (AskBio), Bayer dezvoltă o terapie genică ce va constitui o potenţială abordare nouă pentru tratamentul insuficienţei cardiace congestive. Achiziţionând AskBio, Bayer şi-a asigurat accesul la o platformă de terapie genică de top din industrie, cu aplicabilitate demonstrată şi unităţi de producţie de talie mondială. Pe lângă insuficienţa cardiacă congestivă, AskBio avansează în prezent în patru etape clinice şi un număr de candidaţi preclinici vizând indicaţiile de nevoi medicale într-un set divers de boli, cum ar fi boala Parkinson, boala Pompe şi boala Huntington.

Progresele Bayer în tratamentul bolilor cardiovasculare sunt posibile datorită studiilor clinice digitalizate, descentralizate şi diversificate, precum şi datorită parteneriatelor pentru surse de date de top din industrie, cum ar fi Programul Accelerating Medicines Partnership pentru insuficienţa cardiacă şi Laboratorul de Cardiologie de Precizie al Institutului Broad. Aceste iniţiative sprijină accelerarea descoperirii de noi molecule şi crearea de tratamente noi pentru pacienţii care au nevoie de ele.

„Numărul de abordări revoluţionare şi modalităţi inovatoare din portofoliul nostru se va tripla în viitor. Acestea ne vor permite să ne concentrăm asupra unor patologii şi mecanisme patologice considerate până acum ca fiind inabordabile farmacologic.” a declarat Christian Rommel, membru al Comitetului Executiv al Diviziei Farmaceutice din cadrul Bayer şi Director al Departamentului de Cercetare şi Dezvoltare.


Valorificarea inovaţiei digitale în sprijinul diagnosticării şi descoperirii de medicamente

Bayer implementează strategia sa de inovare în radiologie, cu un accent important pe imagistica medicală digitală şi inteligenţa artificială (IA). Valorificarea inteligenţei artificiale în imagistica medicală constituie segmentul cu cea mai rapidă creştere în industria globală a radiologiei. Rata de creştere anuală compusă estimată este de peste 26% şi va atinge vânzări de 1,36 de milioane de dolari până în 2026.  Ambiţia esenţială a Bayer este legată de platforma sa de imagistică medicală lansată recent, care oferă acces la aplicaţii digitale, inclusiv cele bazate pe IA.

Pentru a-şi extinde poziţia pe piaţa inteligenţei artificiale în imagistica medicală, Bayer a achiziţionat recent furnizorul global de platforme şi soluţii strategice de IA pentru imagistică Blackford Analysis Ltd.

„Bazându-se pe competenţe medicale solide, într-o varietate de sfere de diagnostic şi terapeutice, Bayer este lider pe segmentele radiologice principale, cu un portofoliu cuprinzător care a generat vânzări de aproape 2 miliarde de Euro în 2022”, a declarat Gerd Krueger, Preşedintele Diviziei Radiologie din cadrul Bayer. „Extinderea revoluţionară a activităţii noastre din sfera radiologică este un element cheie al transformării digitale accelerate a Bayer, care valorifică strategic prelucrarea datelor şi analizele avansate de-a lungul lanţului valoric.”

Pharma Media Day 2023 a avut loc vineri, 24 martie, la sediul din Berlin al companiei farmaceutice, însă şi în format online, jurnaliştii din alte ţări putând viziona o transmisie în direct.


Despre Bayer

Bayer este o companie globală cu competenţe cheie în domeniul Ştiinţelor Vieţii, respectiv sănătate şi agricultură. Produsele şi serviciile oferite sunt special concepute pentru a fi în beneficiul oamenilor, contribuind la depăşirea provocărilor uriaşe pe care le presupune o populaţie globală în creştere şi îmbătrânită. Bayer se angajează să impulsioneze dezvoltarea durabilă şi să genereze un impact pozitiv asupra afacerilor sale. În acelaşi timp, Grupul îşi propune să-şi crească puterea de câştig şi să creeze valoare prin inovare şi creştere. Marca Bayer reprezintă încredere, fiabilitate şi calitate în întreaga lume. În anul fiscal 2022, Grupul avea aproximativ 101,000 de angajaţi şi a înregistrat vânzări de 50,7 de miliarde Euro. Cheltuielile cu Cercetarea şi Dezvoltarea s-au ridicat la 6,2 miliarde de Euro. Pentru informaţii suplimentare vă invităm să accesaţi www.bayer.com.