Contrar convingerilor anterioare, oamenii de ştiinţă de la Universitatea UCLA din Statele Unite au descoperit 8.000 de combinaţii a câte 4-5 antibiotice, care s-au dovedit eficiente, în laborator, împotriva bacteriilor rezistente la antibiotice.

„Există o tradiţie în lumea medicală de a prescrie unul, maxim două antibiotice”, explică prof. Pamela Yeh, coordonator al studiului. „Echipa noastră oferă o alternativă care pare foarte promiţătoare. Medicii nu ar trebui să se limiteze la a folosi doar o combinaţie de două medicamente”.

Echipa de cercetători a realizat numeroase experimente în laborator şi a dezvoltat un model matematic pentru interacţiunea componenţilor, care le-a permis să studieze diferite combinaţii de 4-5 antibiotice şi să anticipeze eficienţa lor asupra unei tulpini de E. coli. În total, cercetătorii au testat 18,278 de combinaţii. Au descoperit 1,676 combinaţii de 4 antibiotice şi 6,443 a 5 antibiotice eficiente împotriva bacteriei.

„Am fost foarte impresionat de cât de multe asocieri s-au dovedit eficiente atunci când am crescut numărul de pilule combinate”, declară profesorul Van Savage, coordnator al studiului.

La polul opus, cercetătorii au numărat 2,331 de combinaţii de câte 4 antibiotice, respectiv 5,199 combinaţii de câte 5 medicamente care nu au fost atât de eficiente pe cât echipa de cercetăori se aştepta.

Oricât de îmbucurătoare sunt rezultatele studiului, prof. Pamela Yeh avertizează că s-ar putea să treacă ani buni până când descoperirile din laborator ar putea deveni soluţii viabile de tratament a pacienţilor.

Sursa: Medical News Today