Platforma de informare PfizerPro este disponibilă, începând din luna iunie 2023, profesioniştilor din domeniul sănătăţii din România sub o formă accesibilă şi inovativă.


În esenţă, PfizerPro este spaţiul virtual unde pot fi accesate rapid informaţii actualizate şi relevante despre terapiile disponibile în România sau despre cele mai noi cercetări şi inovaţii din domeniul medical conexe cu portofoliul companiei Pfizer.

Site-ul are numeroase beneficii. Prin intermediul PfizerPro, profesioniştii din domeniul sănătăţii au acces la surse sigure, informaţii detaliate şi de ultimă oră pentru ariile terapeutice de interes, precum şi la actualizări periodice despre noutăţile şi evenimentele organizate de compania Pfizer în România. De asemenea, platforma oferă informaţii relevante despre rezultatele studiilor clinice referitoare la tratamentele disponibile în ţara noastră, precum şi acces gratuit la resurse de formare specializată, precum materiale educaţionale, webinarii, studii de caz.

Cadrele medicale se pot înregistra gratuit pe platformă, folosind o adresă validă de e-mail şi o parolă, urmând câţiva paşi simpli: accesarea PfizerPro, apoi apăsarea butonului de „Înregistrare”. Procesul este simplu şi rapid, iar datele utilizatorilor sunt protejate conform legislaţiei în vigoare.

pfizer_pro

Informaţia medicală digitală într-o lume post-pandemică

Contextul generat de pandemia de COVID-19 a schimbat modul în care informaţia medicală este distribuită şi accesată. Portalurile, platformele şi website-urile cu conţinut medical de calitate au înregistrat creşteri-record de trafic. Tendinţa actuală de aliniere la trendurile globale privind comunicare specializată este reprezentată de lansarea platformelor cu conţinut medical, precum platforma PfizerPro.

Totuşi, specialiştii atrag atenţia că încurajarea engagementului digital individual necesită materiale de informare mai bogate şi mai personalizate. În acest moment, detalierea beneficiilor terapiilor, indicaţii medicale, dar şi alte informaţii relevante operaţionale, menite să creeze interacţiuni digitale din ce în ce mai personalizate, fac subiectul a mai mult din jumătatea conţinutului online de specialitate.


Importanţa platformelor specializate pentru profesioniştii din domeniul sănătăţii 

Potrivit unui sondaj realizat de o echipă internaţională formată din peste 250 de experţi în cercetare, de la AnswerLab, există momente importante în care website-urile companiilor farmaceutice sunt esenţiale şi ar trebui accesate mai des de profesioniştii din domeniul sănătăţii pentru a afla informaţii importante. Printre aceste momente, putem menţiona câteva:

  • atunci când apare un medicament nou
  • atunci când un medicament este prescris mai rar pacienţilor, iar nevoia de documentare şi verificare a studiilor clinice este ridicată; 
  • când vor să afle mai multe despre aprobarea unei noi indicaţii pentru un tratament
  • când vor să afle mai multe despre o nouă metodă de administrare pentru un tratament deja existent;
  • când vor să obţină mai multe informaţii despre ajustarea dozelor de tratament; 
  • când caută informaţii despre contraindicaţii şi interacţiunea cu situaţii deosebite ale pacienţilor; 
  • când caută informaţii legate de siguranţa tratamentului
  • când caută informaţii educaţionale şi resurse pentru pacienţi, pentru o mai bună comunicare cu aceştia.

Raportul internaţional „The gaps between HCP demand and pharma supply of medical information” (publicat la 3 noiembrie 2021) a analizat în detaliu modul în care ar trebui să evolueze comunicarea şi interacţiunea între companiile farmaceutice şi profesioniştii din domeniul sănătăţii. Post-pandemie, industria farmaceutică dă semne că nu se transformă din punct de vedere digital atât de repede pe cât ar fi nevoie. Soluţia ar fi creşterea investiţiilor în dezvoltarea website-urilor şi platformelor companiilor din industria farmaceutică, demers ce va fi tot mai important în era digitalizării.


Transformarea digitală în industria farmaceutică

Transformarea digitală în industria farmaceutică este de o importanţă deosebită, potrivit dr. Glenn Agung Hole. El scrie într-un articol publicat pe reţeaua socială LinkedIn că o transformare digitală de succes va schimba în mod fundamental modul în care companiile farmaceutice îşi desfăşoară activitatea. În viitor, afirmă acesta, companiile farmaceutice vor trebui să se adapteze pentru a putea ajunge la publicul-ţintă, printre care se află şi profesioniştii din domeniul sănătăţii.

Procesul de digitalizare a câştigat din ce în ce mai mult teren în industria farmaceutică. De exemplu, multe procese care în trecut aveau loc „pe hârtie” au fost acum înlocuite de procese digitale, care au sporit eficienţa şi au facilitat aderenţa la procedurile standard de lucru. „Acesta este un trend care va continua”, mai scrie dr. Glenn Agung Hole. De asemenea, prinde teren şi folosirea unor platforme ce au la bază tehnologia cloud. Orice persoană care are acasă sau la birou un computer poate folosi, de exemplu, o platformă online de unde îşi poate lua informaţii medicale verificate. În plus, tehnologia cloud a ajuns să fie utilizată şi în industria farmaceutică, un trend care, de asemenea, va continua.

Un alt punct pe care îl atinge dr. Glenn Agung Hole în articolul său este că industria farmaceutică trebuie să satisfacă nevoia de informare a profesioniştilor din domeniul sănătăţii şi nu numai. Deşi profesioniştii din domeniul sănătăţii vor continua să fie o parte esenţială a industriei farma şi o parte la fel de esenţială în viaţa pacienţilor lor, trendurile digitale vor arăta că un număr din ce în ce mai mare de pacienţi şi medici caută în mediul online informaţii medicale referitoare la produsele şi tratamentele companiilor farmaceutice. Tocmai de aceea, concluzia autorului este că, în esenţă, companiile din acest domeniu trebuie să asigure o informare corectă cu privire la medicamentele, produsele sau serviciile lor, informaţii care să ajungă la profesioniştii din sănătate. 

 
Cum ajută transformarea digitală companiile farmaceutice

Un concept nou, menţionat într-un articol publicat în decembrie 2021, este cel referitor la „computer vision”, care are mai multe implicaţii în sectorul farmaceutic. Una dintre acestea este digitalizarea documentelor în format fizic. Prin intermediul unei tehnologii ce are în prim-plan utilizarea computerului, documente farmaceutice informate, cum ar fi cele folosite în unele studii clinice, rapoartele unor pacienţi sau dosarele medicale ale unor pacienţi pot fi digitalizate în mod automat şi puse apoi la dispoziţia profesioniştilor din domeniul sănătăţii. Ei le pot accesa prin intermediul unor portaluri, platforme şi website-uri cu conţinut medical de calitate.

Transformarea digitală este un proces complex şi implică mai mulţi paşi. Este mai degrabă o schimbare culturală, scriu cei de la Mobiquity, o schimbare care se traduce prin faptul că actorii din industrie trebuie să se adapteze la acest peisaj în continuă schimbare. Multe companii farmaceutice au făcut deja paşi uriaşi în direcţia transformării digitale, aşa cum este şi platforma PfizerPro.

Nu mai este de mult un secret faptul că traficul generat de site-urile companiilor din industrie a atins cifre din ce în ce mai mari. Atât pacienţii, cât şi profesioniştii din domeniul sănătăţii caută tot mai multe informaţii pe site-urile companiilor farmaceutice, în fiecare zi. Este important să reţinem că utilizarea transformării digitale permite companiilor să ofere profesioniştilor din sănătate un acces cu mai multă uşurinţă la informaţii medicale verificate şi validate, să le ofere mai multe servicii personalizate şi să îşi demonstreze în faţa acestor profesionişti plusvaloarea.


NOTĂ AUTOR:

Surse
1. https://www.veeva.com/eu/wp-content/uploads/2021/06/Veeva-2021-Content-Metrics-Global-Trend-Report_EU_v3.pdf
2. https://digitalya.co/blog/hcp-portals-essential/
3. https://epghealth.com/reports/the-gaps-between-hcp-demand-and-pharma-supply-of-medical-information/
4. https://www.linkedin.com/pulse/what-does-digital-transformation-pharma-industry-look-hole-ph-d-
5. https://research.aimultiple.com/digital-transformation-pharma/
6. https://www.mobiquity.com/insights/digital-transformation-pharma