Știri

2018: Peste jumătate din apelurile la 112 nu au reprezentat urgenţe

Campania „Urgenţa este pentru Urgenţe” a fost lansată duminică, printr-o conferinţă de presă la Spitalul de Urgenţe Floreasca, cu scopul de a informa şi educa populaţia asupra utilizării responsabile a numărului 112. Anul trecut, jumătate din cele aproape 13 milioane de apeluri nu reprezentau urgenţe de competenţa Serviciului 112, ci solicitări de informaţii diverse, apeluri efectuate din greşeală, farse şi apeluri injurioase.
08 Aprilie 2019
Știri
08 Aprilie 2019

2018: Peste jumătate din apelurile la 112 nu au reprezentat urgenţe

Campania „Urgenţa este pentru Urgenţe” a fost lansată duminică, printr-o conferinţă de presă la Spitalul de Urgenţe Floreasca, cu scopul de a informa şi educa populaţia asupra utilizării responsabile a numărului 112. Anul trecut, jumătate din cele aproape 13 milioane de apeluri nu reprezentau urgenţe de competenţa Serviciului 112, ci solicitări de informaţii diverse, apeluri efectuate din greşeală, farse şi apeluri injurioase.

„112 preia toate apelurile, însă pe partea medicală din aproximativ 2.700.000 de cazuri pe care le rezolvă ambulanţa, nu numai urgenţe, şi consultaţii şi transport, în jur de 1.200.000 ajung la UPU pe an. (...) Ambulanţele pe an ajung în jur la două milioane de cazuri din cele 5 milioane, restul vin cu maşini particulare, pe picioarele lor, dar asta nu înseamnă că nu sunt urgenţe”, a explicat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat.

Campania „Urgenţa este pentru Urgenţe” va cuprinde două spoturi Tv şi două sporturi radio, subtitrate în limba maghiară şi germană, care vor fi difuzate timp de un an.

Directorul Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Ionel-Sorinel Vasilca, a precizat că de la implementarea sistemului 112 în România până în prezent numărul apelurilor nonurgente au avut o tendinţă descrescătoare – de la valori de 97,2%, din totalul apelurilor în 2005, la 55% în 2018, respectiv la 46% în primul trimestru al acestui an.


Sursa: Agerpres

 

Serviciul 112Urgenţa este pentru Urgenţecampanie de informareapelServiciul de Telecomunicaţii SpecialeDepartamentul pentru Situaţii de Urgenţă
Te-ar mai putea interesa
Comunicate de presă

Loteria Română desfăşoară o campanie de informare în parteneriat cu ANT

Florentina Ionescu

Loteria Română şi Agenţia Naţională de Transplant au încheiat recent un acord de parteneriat pentru desfăşurarea unei campanii de informare a populaţiei.

...

Știri

Apel al Asociaţiei Moaşelor Independente şi societăţii civile

Florentina Ionescu

Societatea civilă solicită ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene să deblocheze fondurile europene pentru sănătate şi să lanseze urgent apelurile de proiecte finanţate din Fondul Social European Plus.

...

Știri

INSP derulează o campanie pentru prevenţia bolilor cardiovasculare

În luna decembrie, Institutul Naţional de Sănătate Publică derulează o campanie de informare, educare şi conştientizare cu privire la factorii de risc pentru bolile cardiovasculare. ...