Campania „Urgenţa este pentru Urgenţe” a fost lansată duminică, printr-o conferinţă de presă la Spitalul de Urgenţe Floreasca, cu scopul de a informa şi educa populaţia asupra utilizării responsabile a numărului 112. Anul trecut, jumătate din cele aproape 13 milioane de apeluri nu reprezentau urgenţe de competenţa Serviciului 112, ci solicitări de informaţii diverse, apeluri efectuate din greşeală, farse şi apeluri injurioase.

„112 preia toate apelurile, însă pe partea medicală din aproximativ 2.700.000 de cazuri pe care le rezolvă ambulanţa, nu numai urgenţe, şi consultaţii şi transport, în jur de 1.200.000 ajung la UPU pe an. (...) Ambulanţele pe an ajung în jur la două milioane de cazuri din cele 5 milioane, restul vin cu maşini particulare, pe picioarele lor, dar asta nu înseamnă că nu sunt urgenţe”, a explicat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat.

Campania „Urgenţa este pentru Urgenţe” va cuprinde două spoturi Tv şi două sporturi radio, subtitrate în limba maghiară şi germană, care vor fi difuzate timp de un an.

Directorul Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Ionel-Sorinel Vasilca, a precizat că de la implementarea sistemului 112 în România până în prezent numărul apelurilor nonurgente au avut o tendinţă descrescătoare – de la valori de 97,2%, din totalul apelurilor în 2005, la 55% în 2018, respectiv la 46% în primul trimestru al acestui an.


Sursa: Agerpres