Conversaţia de mai jos a avut loc între dr. Simona Melnic, direc­tor general MedicHub & Viaţa Me­di­cală, şi dr. Sandra Alexiu, pre­­şe­­dinte al AMFB, cu câteva zile îna­­intea evenimentului des­făşu­rat în 15 februarie 2024, Friends Reu­nion, în cadrul căruia MedicHub a serbat 20 de ani de exis­ten­ţă, ini­ţiaţi odată cu fondarea revistei Medic.ro.

 

Sandra: Vin, că invitaţia voastră mi-a trezit atâtea şi atâtea amintiri. Aţi chemat şi echipele de la Redacţie din trecut?

Simona: Nu pe toţi, dar am chemat câţiva, puţini au răspuns, din păcate...

Sandra: Ai vreun moment când vorbesc şi „foştii”?

Simona: Sunt câteva momente...

Sandra: Pot să vin şi eu cu nişte poze? Le trimit, le-aş selecţiona înainte.

Simona: Oh, mulţam fain dacă faci asta... Te rog, dă-ne pozele, sunt pline de farmec, aş vrea să găsim o soluţie să le arătăm.

Sandra: Dar ele au o poveste, voi face o selecţie duminica aceasta.

Simona: Poate urci atunci şi pe scenă, să spui povestea lor... ne ocupăm să creăm un moment, în scenariu...

Sandra: Eu aş vrea să aduc în faţa audienţei câţi­va colegi care au scris pe vremuri, iar în­vă­ţă­min­tele mele... poate nu e o poveste întreagă, dar e aşa cum se vede din unghiul meu, extern.

Simona: Şi asta mi se pare fain, şi preţuiesc faptul că ai disponibilitatea aceasta. Nici nu mi-am dat seama că ai fost atât de implicată...

Sandra: E o bucăţică din viaţa mea. Oh, am fost redactor-şef adjunct şi editor...

Simona: Deci e musai să urci pe scenă.

Sandra: Cu şedinţe de redacţie, cu adunat materiale de la colegi, de prin ţară... Eu am muncit din greu, acolo.

Simona: Îţi mulţumesc frumos, cred că ai lucrat tot weekendul!

Sandra: Nu chiar, dar am cotrobăit... am selecţionat colegi care au susţinut rubrici de lungă durată, câtă vreme am fost şi eu la Medic.ro. Nu putem să trecem cu vederea perioada de la Electromagnetica, eu sper să vină şi „trupa”, că deh, eu eram vioara a treia...

De pildă, rubrica juridică era realizată de av. Mihail Seidner (2006-2007), Almanahul Medical era coordonat de Max (2007), iar Bogdana Bursuc se ocupa de articolele despre sănătatea mintală (2008). În perioada 2006-2008, la revistă lucrau, de asemenea: Victor Ionescu, Simona Sopov, Mihai Moisescu, Laur Badea, Maria Szerac, Eduard Armeanu, Emma Erdos, Mircia Iorga, Gindrovel Dumitra şi Irina Franciuc.

Simona: Erai redactor-şef adjunct. Doamne, e atâta material frumos! Nu vom putea să-l includem pe tot în scenariul de la eveniment, ar trebui să facem la fel cu toate revistele şi produsele noastre şi mă tem că ne-am întinde prea mult, gonim publicul... Mă gândesc cum să-l valorificăm. Dar tot va trebui să vorbeşti joia viitoare. Îţi mulţumesc pentru toată valoarea adăugată!

Sandra: Bravo vouă! Priveam în urmă la câtă reticenţă am avut şi la cât am fost de sceptică. Acum mă bucur că am pus umărul. Într-un fel, voi aţi schimbat faţa mass-mediei medicale... ar mai trebui să aveţi şi televiziune... cu nişte oameni care să ştie „pacienteza”, să facem educaţie medicală.

Simona: Să nu crezi că nu ne-am gândit. Cine ştie, poate în viitor...

 

*

Dar să ne ducem cu gândul în trecut, în februarie 2004, când Jacques Delaleuf a fondat prima revistă a trustului, Medic.ro, iniţiativă jurnalistică de pionierat în România acelor vremuri.

În toamna anului 2003, Jacques a scos un număr-test al revistei Medic.ro, „numărul zero”, care a fost distribuit de Mihai Giuvelea la toate spitalele şi clinicile, fiind trimis către sponsori (a fost scos un număr-test pentru a evalua priza la public şi la sponsori, fără de care proiectul nu s-ar fi putut susţine). Mihai s-a angajat la Press Pro în toamna anului 2003, când ieşea acest număr zero al revistei Medic.ro, fiind primul lui job şi prima sarcină, să organizeze distribuţia revistei.

Printre părinţii fondatori se numără şi dr. Sânziana Mihu, care a scos Medic.ro în anul 2004.
 

2004. Coperta primului număr al revistei Medic.ro
2004. Coperta primului număr al revistei Medic.ro

În perioada 2004-2005 au fost organizate primele evenimente Medic.ro, iar în 2005 a fost organizată Gala Medic.ro, la Palatul Parlamentului.

În perioada 2004-2005, revista a fost condusă de dr. Marius Geantă (preşedinte/cofondator al Centrului de Inovaţie în Medicină, pionier în medicina personalizată).

În 2006 a venit dr. Maria Szerac în companie, la Vânzări, iar alături de ea era Tony Gray, la marketing. Jacques s-a retras, iar din 2007 Maria devine CEO al Gemisa, la Press Pro.

La Medic.ro erau dr. Maximilan Constantinescu şi dr. Sandra Alexiu.

Alţi directori editoriali ai revistei, de-a lungul anilor, au fost: Dan Dumitru, Alina Nicoleanu, Alexandra Mănăilă, Cătălina Popa.

Între 2006 şi 2009 avem următorii colegi:

Vânzări: Ion Metiu, Victoriţa Pavel, Mihaela Gagos, Laura Preda, Lavinia Ioviţă, Cristiana Babarada, Alina Munteanu

Marketing: Ileana Pârvu, Oana-Marta Igrişan, Elena Niţă, Irina Pătruţ (cu care colaborăm şi astăzi), Cristina Zaharia

Dar între timp...

În toamna anului 2007, Press Pro a fost redenumită Puls Media Network.

În toamna anului 2008, Gemisa a vândut Puls Media Network companiei Mlada Fronta (Cehia), CEO fiind Petr Nemec.

Programul EMCD a fost lansat de Puls Media Network în primul număr al revistei Medic.ro din februarie 2010 – farmacist Mădălina Mihălţianu.

Şi apoi a venit Jan Masek (2012-2016).

Medic.ro a apărut sub umbrela ARPMF – dr. Valeria Herdea/dr. Raluca Ghionaru.

Eugenia Budurea a preluat de la Cătălina Popa departamentul editorial.

Şi nu numai…

Dar urmează „Descălecatul”.

*

Prin octombrie 2015, Wargha Enayati, cu care am fost colegă de facultate la Cluj-Napoca, mă întreba dacă n-aş vrea să mă ocup de „o firmă de comunicare medicală”. Ştiu şi eu, ce să zic? Dar ce-o fi în capul tău, Wargha, antreprenor inovator în businessul de sănătate?..

Cert este că în noiembrie 2015 a fost parcurs un proces de audit, due diligence, în Versa Media, iar în februarie 2016 s-a semnat achiziţia firmei.

Imediat după semnare, la ora 21.00, Wargha, soţia lui, Mitra, şi subsemnata ne îndreptam spre firma situată într-un centru de birouri pe bd. Tudor Vladimirescu, însoţiţi de Jan, CEO-ul ceh al firmei, care pretindea că „suntem aşteptaţi”. Pe cine găsim acasă, la 9 seara?..

Vânzări: George Pavel, Mircea Tomescu, Raluca Nae şi Florentina Asore

Evenimente: Elena Olteanu şi Mihaela Preda

Editorial: Eugenia Budurea, Radu Leonte şi Ioana Bacalu

Marketing: Luiza Fotache

Telemarketing: Lavinia Simion, Georgiana Drăgan, Luci Andrei şi Dana Stupariu

E-learning: Iuliana Grecu

Baza de date: Mădălina Şerban

Administraţie: Alexandra Chirilescu

Financiar: Crina Balcan

Iar povestea merge mai departe.

Versa Media a devenit MedicHub în 2017. Am visat că am putea construi într-o bună zi un centru de comunicare, un adevărat hub al lumii medicale, care să integreze armonios vocile medicilor independenţi, dar şi serviciile şi informaţiile de care ar putea avea nevoie pentru a-şi practica profesiunea şi pentru a-şi consolida independenţa.

Astfel, MedicHub se construieşte pe un concept care vorbeşte în esenţa lui despre colaborare: deservire a breslei medicale, sprijin pentru performanţă şi competenţă, dar şi integritate, empatie şi abordare umanistă.

Învăţăm să facem proiecte complexe, integrate, creştem într-un an cât alţii în trei, ne împrietenim, ne proceduralizăm – minimum necesar, introducem Codul de etică.

La Medic.ro, semnăm colaborarea cu SNMF: dr. Cristian Oană, dr. Rodica Tănăsescu, dr. Dina Mergeani, dr. Remus Şipoş, dr. Răzvan Miftode, dr. Gindrovel Dumitra, dr. Andreea Varga, dr. Cătălina Panaitescu.
 

2017. Parteneriat MedicHub & SNMF
2017. Parteneriat MedicHub & SNMF

Revistele noastre sunt acreditate de CMR şi sunt în baze de date internaţionale: Index Copernicus, CrossRef, EBSCO, DOAJ.

Revistele au aproape toate evenimentele adiacente sub umbrela prestigioaselor societăţi profesionale.

În dorinţa de a ne poziţiona ca un expert în comunicarea multichannel, am lansat platforma digitală www.medichub.ro în 2017, primul proiect de acest fel din peisajul românesc, primul jucător care a penetrat noi frontiere, din zona digitală. Platforma a fost realizată împreună cu Eugenia, apoi cu Ionuţ, George şi Lavina. Am intrat în lumea digitală, am urcat revistele în mediul online şi am lansat www.medichub.ro.

Reinstalăm şi redesenăm sistemul financiar ERP de tip Navision – Crina Balcan, Ioana Elisei, şi implementăm GDPR.

Departamentele noastre mai sunt conduse de: Ionuţ Stroea, Alina Roşu, Daniela Cabel, Alina Panaite, Codruţa Bodoc şi Miruna Dragomir.

Colaborăm magistral cu UMF, CMR, CMB, CFR, ASM, OAMGMAMR, Uniunea Medicală Balcanică şi cu alte societăţi profesionale.

În 2017, am achiziţionat publicaţia Viaţa Medicală, pentru a întregi viziunea acţionariatului.

Pandemia ne găseşte cu lecţiile făcute: în primele două luni, suntem pe cale să punem lacătul, ne certăm, ne împăcăm, continuăm, ne reinventăm…

Au urmat primele webinarii, interviuri online, social media, primele podcasturi şi nenumărate (la propriu) newsletters de interes general.

Investim în securitatea IT, învăţăm de la clienţii noştri.

La sfârşit suntem prieteni, ne mai „mârâim”, dar ne împăcăm şi vâslim la aceeaşi barcă.

Salutăm buna colaborare cu furnizorii şi clienţii noştri! Fără ei, nu am fi la fel de buni.

Dar, la urma urmei, este echipa: 20 de ani bogaţi nu trec uşor, ci interesanţi şi vii.

I’ll be there for you...

 

Simona Melnic

 

2024. Echipa MedicHub Media & Viaţa Medicală
2024. Echipa MedicHub Media & Viaţa Medicală

 

Un fel de introducere

(editorial semnat de dr. Sandra Alexiu şi publicat în Medic.ro, în anul 2006)
 

 

Sandra Alexiu Medicul de familie astăzi, la graniţa între medicina balcanică pe care este nevoit să o practice şi medicina europeană la care visează şi în care va fi înregimentat în curând, este supus unor presiuni permanente, crescânde, uneori insurmontabile.  Această specialitate, pe care încă unii o acceptă cu greu, este astăzi considerată baza medicinei, structură fără de care niciun sistem medical modern nu poate exista, tocmai pentru că direcţionează cu adevărat pacientul în sistem. Pentru a fi cu adevărat pionul de bază al sistemului însă, medicul de familie din România anului 2006 trebuie să facă numeroase sacrificii, deşi în mod logic ar trebui format să ducă adevărata boltă, ca un Atlas modern, adaptat vremurilor.  Cred că medicul de familie este cel care trebuie să ştie să comunice eficient cu pacienţii, dar şi cu colegii lui, de orice parte a baricadei s-ar afla, trebuie să fie bine informat asupra legislaţiei care reflectă activitatea cabinetului său, trebuie să deţină instrumente cu care să lucreze rapid şi eficient (mă refer aici la algoritmi, tabele, protocoale, scheme logice, nomograme etc.), trebuie să deţină pârghii economice, informatice, sociale, psihologice, în afara celor medicale, pe care, desigur trebuie să le perfecţioneze permanent.  

Dragi prieteni, când pleacă la drum, orice om gospodar are bagajele făcute, casa pusă la punct, treburile în ordine, geamurile, apa şi gazele închise. Dacă drumul e lung, omul are planurile structurate, gândurile în ordine, entuziasm cât poate duce, şi în suflet, destinderea binemeritată. Cu aceste gânduri pornim şi noi astăzi pe un drum nou, poate cu suişuri şi coborâşuri, poate cu bune sau rele, dar cu încredere că mergem înainte.  Încercăm să dăm o nouă imagine revistei Medic.ro. (...)

Dr. Sandra-Adalgiza Alexiu