Asociaţia HELP Autism anunţă încheierea proiectului „Grădiniţe incluzive în Sector 2”, derulat în perioada august – octombrie, cu o finanţare nerambursabilă oferită de Primăria Sectorului 2 din Capitală.


În urma unui apel public deschis, 358 de copii de grădiniţă şi 150 de cadre didactice din grădiniţele din Sectorul 2, atât private, cât şi de stat, au beneficiat de sesiuni de formare, mentorat şi conştientizare cu privire la Tulburările de Spectru Autist (TSA), oferite gratuit de către specialiştii Asociaţiei HELP Autism, se arată într-un comunicat.

În cadrul proiectului, asociaţia a creat şi oferit seturi de instrumente educaţionale, precum kitul senzorial şi fişele de lucru educaţionale. Kitul senzorial ajută cadrele didactice să crească gradul de incluzivitate în cadrul activităţilor specifice - în special al celor organizate în afara grădiniţei - pentru copiii cu dificultăţi senzoriale, iar fişele de lucru pot fi folosite pentru a creşte creativitatea copiilor şi a le simula simţurile tactil şi vizual, ajutându-i astfel să se exprime şi să se integreze mai uşor în colectivitate.

„Educarea şi integrarea trebuie începută de la stadiile incipiente ale formelor de învăţământ, de la firul ierbii, cu cei care interacţionează pentru prima dată cu copiii, lăsând o amprentă puternică asupra lor. Acest proiect este pentru noi un pilot, pe care dorim să-l dezvoltăm pe termen lung şi să-l implementăm în toate ciclurile de învăţământ”, a declarat Daniela Bololoi, preşedinte HELP Autism

Peste 100.000 de elevi din România au nevoie de suport special în învăţare, iar 87% dintre elevii cu nevoi educaţionale speciale (CES) sunt copii cu tulburări de învăţare specifice diagnosticelor de autism. Primii paşi îi fac la grădiniţă, alături de educatori. Tot în această perioadă de viaţă devin evidente semnele întârzierilor de dezvoltare şi, cu ghidajul potrivit, se poate începe şi intervenţia terapeutică, se mai subliniază.

 




Pediatru